Svenglish: Vecka21- Älgar och Xbox

 

Under Vecka10 av mitt Svenglish projekt tyckte jag att det var lustigt att den engelska familjen jag bodde hos tog med mig till en brittisk ”vildpark”, men de vildaste engelska djuren vi såg var uttrar och bävrar. Nu bor jag i Lilla Edet, bara en timma utanför Göteborg och på skogspromenaden som min värd tog med mig på såg vi två älgar! (En mor och en kalv.)

 

 

Det här är Vecka21 totalt och sjätte veckan av min svenska resa; precis som Vecka6 i England fick jag prova något nytt ... Min engelska värd lät mig spela ett krigsspel på datorn, men min svenska värd lät mig testa på ett Xbox-spel där jag åkte flotte nedför en flod och använde hela kroppen. Min värd håller på med den här aktiviteten som ett substitut för träning på vintern när det är för kallt och för mycket snö för att springa i skogen.

 

FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0