Svenglish - Ett år senare

På onsdag fyller jag 31 och då har det gått ett år sen jag påbörjade min Svengelska resa med start i Brighton. Det har varit det mest händelserika och minnesvärda året i mitt liv. Att bo hos 30 olika personer under 30 veckors tid har fått mig att inse att ... Inget liv är perfekt. Alla människor har problem. Vissa små, vissa större. Men alla gör så gott de kan. Många vill ha förändring. Andra är ganska nöjda.

"People often talk about being scared of change
But for me I'm more afraid of things staying the same
Cause the game is never won by standing in any one place for too long."
- Nick Cave, "Jesus of the Moon"

Mitt personliga mål med Svenglish-projektet var att bestämma mig för om jag ville bo i England eller Sverige. Ganska snart insåg jag att mitt beslut inte behöver vara så svart-vitt. Jag är en person som är beroende av förändring. Men kanske det kommer att ändras det också. Kanske jag faktiskt vill leva ett visst liv i ett visst land om jag hittar rätt liv. Jag har inte hittat rätt än.

Den här veckan är jag på besök i Brighton & Hove. Det känns lite sorgset. Som att återse ett ex man fortfarande har känslor för, men inte kan vara med av olika anledningar. Kanske i framtiden. Bara inte just nu. Just nu har jag inget riktigt liv att komma tillbaka till. Jag lever i en bubbla. Bor tillfälligt i mina föräldrars källare i min hemstad och skriver skriver skriver. Första utkastet av Svenglish-boken är klart. Jag har en plan för hösten. Lever ett halvår i taget. Som jag alltid har gjort.

Jag gillar fortfarande Nick Cave. Han har kommit ut med en ny skiva. Han bor i Brighton. Jag såg hans bil häromdan.
 
FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

Kommentarer
Postat av: Daniel

Som motpol till Caves text kan du ju titta på Lou Reeds text till "Change" från The Raven =)

2013-02-25 @ 17:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0