Svenglish: Vecka13 - Fotbollresultat hjälpte mig att välja



Igår spelade Sverige mot England i Euro 2012, och en kompis föreslog att jag gjorde mitt val - att bo i Sverige eller England - baserat på vem som vann matchen ...

Innan Swenglish hade jag inte tittat på fotboll på över tio år, men i år har jag tittat på två matcher eftersom två av mina värdar har "tvingat" mig.

Gårdagens match var ganska spännande för att vara fotboll. Speciellt eftersom min värd, hennes två barn och jag alla satsade pengar på matchen. Jag gissade att Sverige skulle vinna med 4-2. Oddsen var så höga så om det hade hänt hade jag vunnit nästan £800, men när Sverige gjorde 2-1 så ville till och med den engelska familjen att Sverige skulle vinna så att de kunde dela pengarna med mig ...

Det hände tyvärr inte. England vann, 3-2 och jag gissar att det betyder att jag måste bo i England ... I alla fall tills nästa gång Sverige spelar mot England!


FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

Kommentarer
Postat av: James

Bara kontrollera din svenska blogg för att se till att du har sagt något oförskämd om engelska!

2012-06-16 @ 09:52:53
URL: http://www.orbific.com/weblog/
Postat av: Sara Starkström

Äsch Sverige kommer aldrig vinna över England i fotboll. :D

2012-06-19 @ 15:33:16
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0