Svenglish: Week X - Takeaway Öl från Puben

Jag har varit i Sverige i tio dagar och har ännu inte varit i närheten av en pub. Jag har gömt mig i mina föräldrars källare och jobbat med min Svengelska bok. I min hemstad Nässjö finns det bara en pub, i en engelsk stad av samma storlek - 16 000 invånare - finns det säkert 20 pubar. 

En gång när jag var på the Evening Star i Brighton sa en kompis att han skulle gå hem, men att han först skulle hämta några takeway öl. Jag trodde att han skulle gå till affären - istället gick han till baren och köpte takeway ales i mjölkplastflaskor! Jag har aldrig sett nåt liknande i Sverige - det skulle vara omöjligt ändå eftersom all mjölk säljs i tetrapack här.
 
 
FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0