Svenglish: Week X - Svenska Jordgubbsvanor

 

Jag hatar matbloggande, men mat är oundvikligen en stor del av människors liv och varenda person eller familj jag har bott hos har haft olika matvanor.

 

I min familj äter vi alltid jordgubbar i en skål med mjölk och socker. Jag tror att det är en vädligt svensk grej; när jag åt jordgubbar med mjölk i England sa en kompis: "det var ovanligt" eftersom han var mest van vid att äta dem med grädde eller bara som de är.

 

Men jag vet inte om det är en svensk grej eller bara en vana som kommer från min familj. Vi gillar också att ha jordgubbs- eller vinbärssaft (outspädd) på våra pannkakor eller plättar.

 

FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite udda kombo outspädd saft och pannkakor, ska testa nångång om jag vågar :)

2012-07-17 @ 16:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0