Svenglish: VeckaX - Halvvägs till Framtiden

 
Det här är kvinnan
som har spenderat 15 veckor
som resenär i vardagslivet
hos 15 olika människor i England
 
Det här är kvinnan
som gav upp sitt rum och sitt jobb
och sitt eget sociala liv
för att leva andra människors liv
 
Det här kvinnan
som ska göra det hela igen
15 veckor, 15 olika människor i Sverige
Är hon galen?
 

I morgon kommer jag sitta på ett flyg till mitt hemland och sen ett tåg till min hemstad Nässjö.
Sex veckor av arbete med min Svenglish-bok innan jag flyttar in hos den första svenska personen.
 
Jag är mer förvirrad än vad jag var när jag påbörjade projektet
och har ingen aning om var jag kommer slå mig ner till slutet ... Slitsamt och spännane på samma gång.

Jag kommer fortfarande updatera bloggen under mitt uppehåll. Tack för att ni läser.
Och ett stort tack till alla människor jag har bott hos hittills.
 
Trackback
RSS 2.0