Svenglish: Vecka 30 - Sista Veckan - Småländskt Skapande i Flisby

 
Efter dramat i Stockholm sov jag bara tre timmar
men det blev ingen vila när jag kom till Flisby på Småländska landsbygden ...
Min sista värd drog in mig i ostkakebak på tjugo liter färsk lokal komjölk.
 
 
Att baka ostkaka var dock inte hälften så jobbigtnsom att tillverka julkort.
Två timmar tog det att göra ett kort på min värds arbetsplats på ett studieförbund.
 
 
Som tur var fick jag följa med på personalens SPA-kväll!
 
 
Och jag återhämtade mig ännu mer när jag tog en promenad
i Flisby med omnejd.
 
 
Minus sexton grader på de småländska vägarna.
 
 
En av uppgifterna som min värd gav mig var att mata fåglarna ...
Det blev lussekatter över från fikat och de försvann på några timmar.
 
 
På lördagsmorgonen sprang vi ut i morgonrock och pyjamas
för att göra snöänglar!
 
 
Och som final målade jag en tavla efersom min värd är konstnär
och hon bjöd på glitter i överflöd.
 
Nu har jag precis kommit hem till mina föräldrar.
Det är svårt att fatta att jag faktiskt har genomfört det här projektet.
Att jag har bott hos 30 olika människor under 30 veckor.
Min framtid är ett frågetecken
men snart kommer det bli ett utropstecken!
Jag har ännu inte valt om jag vill bo i England eller Sverige ...
Först ska Swenglish-boken om mina trettio veckor skrivas.
 
Jag står fast vid min ultimata dröm
om lägenhet i Brighton och sommarstuga i Flisby.
Journalisten från smålandstidningen som intervjuade mig i veckan
tyckte att jag skulle vara med i Bonde söker fru ... Aldrig i livet!!!
Däremot skulle jag ha mjölkat en ko i fredags men det blev inställt pga av sjukdom
så jag ska få mjölka en annan dag.
Fortsättning följer ... 
Jag kommer fortsätta uppdatera bloggen minst en gång i veckan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Starkström

Fiiiint med lussekatter i trädet!

2012-12-19 @ 11:53:27
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0