30-årskris



Det började redan förra sommaren när jag var 28. För första gången tappade jag på allvar lusten att leva. Det kändes som en börda att troligen ha 50 år kvar av mitt liv att fylla, fylla med vad?

Mina 3 största drömmar hade redan gått i uppfyllelse:

* skriva en bok och få den publicerad (Punkindustriell hårdrockare med attityd)

* uppleva besvarad kärlek (förhållandet med Sky, som varade i 5 år)

* resa till Nya Zealand för att hitta min farmors kusin

Det kändes som om ingenting kunde någonsin bli lika bra eller fantastiskt igen. Som att mitt liv var meningslöst. Ingen karriär (eftersom jag bytte språk att skriva på till engelska), inget eget boende och ingen meningsfull kärleksrelation. Så i två års tid har jag gått omkring i någon slags dimma, men härom natten under fullmånen kände jag ett starkt ljus. Jag kom på vad jag ska göra med mitt liv. I alla fall i ett år framöver, med start när jag fyller 30 i februari. Ett projekt som involverar 30 människor som jag känner. (Sara - avslöja inget!)

Mer info kommer senare. Jag behöver minst trettio vänner. Jag hoppas att ni finns därute.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Spännande!

2011-10-15 @ 09:01:54
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fullmånen verkar att bli din bästa vän. Du har tyckt att det varit mystigt varje gång det är fullmåne. Från och med nu kanske det är en av dina ledstjärnor.

2011-10-15 @ 22:39:51
Postat av: Lotus

Fullmånar är viktiga. Jag födde mitt första barn under den! (Och jag är en av de där vännerna!)

2011-10-16 @ 20:55:49
URL: http://www.hallabiblan.blogspot.com
Postat av: Sara Starkström

jag finns! :)

2011-10-17 @ 14:12:54
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0