Asfaltsblomma



Kontrakt är skrivet med agenten.
Han tycker att Replacing Angel, numera Under the Lip är i perfekt skick.
Nästa vecka ska han börja skicka ut till förlag.

Och jag väntar.
Och jag våndas.

Och jag tar så många bilder att min hårddisk blir knökafull.
Jag kan inte sluta fotografera.
Som om bilder har tagit över mina ord.

Ett tips jag fick av min skrivarkollega Kay var att välja en bild om dagen och skriva en kort berättelse om den.
Så jag delar med mig av det tipset även om det inte är helt unikt eller nymodigt. Välj en bild. Låt dig inspireras. Skriv. Och om man redan jobbar med ett speciellt projekt (t ex en roman) kan tänka på hur bilden relaterar till det projektet, kanske sätta sig in i karaktärens huvud. Vad betyder en tusensköna för henne/honom? Kanske ett barndomsminne kommer upp. Jag pratade nyss med författaren Edward Hogan som sa att han också har jättestort problem med att hitta en handling i det han skriver. Att om han försöker planera en handling så blir det platt. Att han istället hittade en ingång till sin roman genom att skriva/beskriva en jacka som någon hade på sig på tåget ...

Jag håller även fast vid min nya rutin med att vildskriva 750 ord om dagen på mitt nya projekt.
Har även blivit inbjuden att framföra poesi i London och vara med i ett annat improvisationsprojekt.

Det händer saker.

Bilder. Ord. Performance.
Jag är glad tacksam förväntansfull.
Samtidigt som jag känner mig lika skör som en tusensköna.



Kommentarer
Postat av: Annalivet

Å! Under the lip är ju en cool titel. Snusigt liksom. Gratulerar min fina Loi.

2011-03-27 @ 19:43:34
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Sara maskros

Du är så tusen skön, min sköna! Brev kommer i morgon! Spännande med förlagsutskick. Bida din tid och vänd dig mot solen!

2011-03-28 @ 13:26:36
Postat av: Daniel

tusen skön



HAHAHAHAA



=)

2011-03-28 @ 15:35:25
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sara Starkströmming

Daniel --> Det är INTE särskrivning. Det är poesi.

2011-03-29 @ 13:29:27
Postat av: Lotus

Wow wow wow! Perfekt titel! Perfekt med agent! WOW!

2011-03-30 @ 16:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0