750 ord om dagen



Eftersom jag känner mig blockerad vad det gäller mitt nya romanprojekt
(som knappt är ett projekt än eftersom jag inte käner mig särskilt motiverad/inspirerad)
har jag börjat med en grej som heter 750 Words.

En sida på internet där man bara skriver utan att bli redigerad och får poäng när man når 750 ord.
(Man kan va helt anonym och ingen kan läsa vad man skrivit, det är privat.)
Så för att få fokus skriver jag inte vad som helst
utan vad som helst som relaterar till det så kallade projektet.
T ex tankar vad jag vill skriva om, monologer skrivna från de olika karaktärernas perspektiv.
Bara en massa brainstorm, goja, tankar.
Men sammanhanget är den nya romanidén. Alltså jag kan inte börja skriva om vad jag åt till frukost.
I så fall måste jag skriva vad mina karaktärer åt till frukost.

750 ord låter mycket men det går väldigt fort. Och man kan själv välja när/om man vill spara ner vad man skrivit till sin hårddisk. Men jag rekomenderar att skriva 750 ord om dagen i en månad. Och sen titta på vad man skrivit. Även om det bara är goja så finns det säkert något material man kan använda och göra ny goja (eller mästerverk) av. Signa up du också! Här.

Kommentarer
Postat av: malin, costa brava

kanske en ide jag ska prova :)

2011-03-15 @ 12:43:31
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com
Postat av: Daniel

Kan andra läsa eller är det bara ett sätt att hålla räkningen? I så fall kan man ju lika gärna använda word count i word...

2011-03-16 @ 09:17:43
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bra att börja, säger jag

2011-03-16 @ 21:53:24
Postat av: lollo

nej ingen kan läsa

fördelen är att det finns inga redigeringsknappar inget som stör plus att man får poäng när man når 750 ord känns roligt liksom

2011-03-17 @ 10:24:18
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0