Läget?



Så här vackert var Brighton förra söndagen ...

Jag försöker. Hitta. Ljuspunkterna. Se det vackra.

Det är ett år sen mormor somnade in ... inte för att det har nåt med ljuspunkter och vackert att göra,
men kanske ändå ... Hon fick ju slippa lida ... På sätt och vis känns det som hon varit borta
mycket längre än ett år ... Jag var så förberedd på att hon kunde dö ...
Att varje hejdå kunde vara det sista ...

Jag flyttar inom två veckor. Så fort jag får tillbaka min deposit (handpenning???).
Vill inte skriva mer på bloggen ifall min hyresvärld känner någon som är svensk
eller översätter min blogg genom Google ....

I vilket fall har jag haft några jobbiga veckor.
Har pendlat mellan att vara nöjd med var jag bor
och bryta ihop på jobbet för att jag trivs bättre på jobbet än hemma ...
Kaosliv.
Jag klarar inte längre av att bo med folk som inte ens säger hej
när man ses i korridoren eller köket.

Jag flyttar tillbaka till Jenni ... där jag bodde Februari-September 2008,
efter Thailand/Sverige och före Nya Zeeland.
Jenni är en före detta kollega som jobbar på ett annat bibliotek.
Hon är cool. Lite över 60 men lever som en 30-åring. Nästan i alla fall.
Hon går på konserter, reser till Indien, håller på lite med konst ...
Och hon äger ett hus som hon bor i
och hyr ut rummen som hennes döttrar en gång bodde i ...
Välidgt bra tajming eftersom en av hennes hyresgäster flyttar ut om två veckor ...
Och den andra hyresgästen är svensk ...
Så nu förstår ni varför jag är paranoid över att skriva för mycket om min situation ...
Det finns så mycket svenskar i denna stad!

Kan ni inte alla flytta hit??? Mina kompisar min familj
visst vill ni byta snödasket mot novembersol vid havet ...

Imorgon ska jag läsa upp en novell som heter The Party is Over
på följande tillställning:



Novellen är inspirerad av en natt då jag och Therese kom hem alldeles lycksaliga
efter att ha kramat Dregen på en efterfest ....
Men som vanligt börjar jag skriva från en verklig händelse men svävar ut i fantasins land ...
Började skriva novellen redan i april till en tävlig på temat pyjamasparty ...
men det blev något annat och novellen känns fortfarande inte 100% klar ...
Fast ibland måste man sätta punkt ändå.

Så även om jag fortfarande har tillfälligt skrivavbrott (bättre än kramp)
så händer det ändå grejer med mina noveller ...
Fler uppläsningsdatum här.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bravo! 0% särskrivningar!

2010-11-13 @ 22:28:18
Postat av: lollo

du är ett sär skrivet freak!!!

2010-11-13 @ 22:46:40
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Starkströmmingen

daniel --> du bor de bli lär are

loi ---> cooooooolt med ditt namn på fliern!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-11-16 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0