lyckad föreläsning på gammal skola

klockan har passerat midnatt
jag har ingen choklad
men jag har whisky
att fira med

att min föreläsning på skolan där jag gjorde min engelskakurs 2001
gick bra

det tråkiga med att bo själv
(well jag vet att det finns en afrikan en slovak och en turk i mitt hus
som jag ibland träffar i köket)
är att det inte finns någon att dela glädjen med.

HÄR KAN NI LÄSA OM MIN FÖRELÄSNING.

det gav mig en kick.
livsgnista.

i lördags var jag på en HEMSK fest.
var tvungen att gå hem vid halv elva
för jag började hata alla.

de var i min ålder
och höll på att busringa till sina kompisar
å sa att de var från kebabstället och sånt larv.
kanske har jag ingen humor.

men jag kände mig ignorerad.
saknade mitt eget sällskap.

så söndag och måndag
stängde jag av telefonen
och stängde av internet
och umgicks bara med mig själv.
bra.

tror det var nån gång i gymnasiet när jag spenderade många håltimmar
ensam hemma
som jag kom på att om man umgås mycket med sig själv
blir man liksom kompis med sig själv.

jag saknar mig själv hela tiden.

jag träffar för mycket folk.

för mycket fel folk.

för mycket jobb.

ändå vill jag ha någon att dela glädjen med.

men man har bara sig själv i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Sara

Har du sett hur fint Lkpgs stadsbibliotek beskrivit PIHMA på Sthlms stadsbiblio? Kanske gammalt men jag har inte sett det förut:



http://www.biblioteket.stockholm.se/default.asp?id=8227&extras=127660%2FID

2010-05-19 @ 22:45:36
Postat av: lollo

länken funkar ej ... tror jag måste va medlem eller nåt. jättesnällt om du vill kopiera och klistra in i email när du får en minut över. love and peace!!!

2010-05-20 @ 19:56:13
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Annalivet

Vilka insiktsfulla tankar Loi! Du är klok som en bok du. Det verkar dessutom varit en vidrig fest...

2010-05-20 @ 22:03:09
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilken bra text!

2010-05-27 @ 07:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0