LISTAN - lista ditt liv eller hämta skrivinspiration!



Förra veckan fick jag en inspirerande bok på posten ...
Det är Sara Starkström som ligger bakom LISTAN.

"Alla människor borde ha en självbiografi och den enklaste formen
av självbiografi är att skriva ned saker på listor. Listan är en bok
där du listar de tuffaste utmaningarna du klarat av, de mest minnes-
värda konserter, dina bästa ursäkter, dina bästa köp, saker i ditt
hem du skäms för m.m. Genom att fylla i dina svar upprättar du en
positiv kom-ihåg-lista över ditt eget liv. När du är färdig har du listat
1000 personliga fakta och har vips din alldeles egen självbiografi!
Du kan visa den för dina vänner, eller titta i den när du behöver
påminna dig själv om vem du verkligen är."

Förutom att lista självklara saker som "favoritfilmer" och "favoritböcker"
får man ta itu med svårare saker som t ex "underliga saker jag gjort i sömnen"
och "saker jag skäms över i mitt hem" och "stora strider i mitt liv" och "saker jag tänker utföra under mitt liv".

Om man inte vill använda sitt eget liv, kan man använda den här boken för att skapa karaktärer och situationer till dikter, romaner och noveller. Jag blir genast inspirerad att skriva om någon som skäms för något i sitt rum och vad händer om det kommer folk på besök? Eller kanske skriva om någon som avslöjar hemligheter i sömnen när han eller hon ligger bredvid sin partner ... Möjligheterna är oändliga! Och om du har kreativa torka så har Fru Starkström fyllt i sin egna listor (obs allt är inte sant! :=) för att inspirera dig. Skaffa LISTAN nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Allra finaste Loi! Du har förstått det hela EXAKT! Som du alltid göööör!



Kram kram kram!!!

2010-02-16 @ 20:58:47
Postat av: Sveinunglinn

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-01-11 @ 08:47:29
URL: http://sveinunglinn.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0