November Rain



Jag tror att det har regnat varje dag i typ två veckor
jag har blivit dygnsur mer än en gång
för att jag är väderoptimist och trotsar
genom att inte packa ner regnkläder
Äger inte ens ett paraply
bara ett stort rött åbäke
som ligger under sängen och är trasigt

Det är så många som dör
en bibliotekskollega som olyckligt dog av en överdos förra Halloween
mormor som dog av ålderdom och sjukdom
en poet som blev mördad

Och jag sitter i nattlinnet och snart är det eftermiddag
i alla fall efter engelska mått
efter klockan 12
och jag har en lista som jag behöver bocka av:

*ändra smågrejer i Replacing Angel, t ex hitta på ett nytt ställe där Angel träffade the Man
inte tillräckligt romantiskt med en tågstation

*maila sista tredjedelen av Replacing Angel till min kritiker Rob och nya slutet till min kritiker Laura

*maila början av Replacing Angel till Lotus och Annalivet för att få nya ögon på det som är viktigast av allt: början

*gå igenom kritik jag har fått av Sara

*fundera över om jag ska skicka början av Replacing Angel till en förftattare och poet i Brighton som säger att han kanske kan fixa en agent åt mig om han gillar vad han läser ... (men jag är misstänksam efersom han verkar överdrivet angelägen och jag undrar vad han har i kikan ...)

*läsa ett manuskript och lära mig repliker tills ikväll eftersom jag har lovat en vän att vara med i hans amatörfilm som är en sån amatörproduktion att de inblandade knappt vet hur en videokamera fungerar

*power walk

Just nu känner jag inte för att göra något av ovan nämnda punkter. Kommer liksom inte igång idag. Men jag har i alla fall fått i väg en "workshop proposal". Har blivit erbjuden att göra skrivar-workshops på Hove Library nästa år och de inblandade ville ha ett officiellt papper på vad jag tänker göra och vad jag vill ha betalt och så vidare, om jag behöver något speciellt material. Just nu kallar jag projeket för "It's raining words" och har tänkt att deltagarna ska få smaka på smaksatt vatten och skriva om sina sinnesintryck. Bland annat. Bland annat. Bland annat. Blah Blah Blah. Kan någon komma hit och borsta mina tänder?

Kommentarer
Postat av: Svinto

om jag borstar dina tänder får jag komma på din workshop då?

2009-11-23 @ 20:16:05
Postat av: Anonym

Hej Louise!

Ifall man har en miljon tankar och ideér, hur tycker du man ska göra för att hitta JUST DEN som passar än för att satsa på som roman...?

2009-11-24 @ 20:12:43
Postat av: Svinto

idag kom brevet!!!

2009-11-24 @ 21:21:04
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: lollo

satsa alltid på den ideén som du känner mest passion för, den idé som får dig att le inombords, den idé som kanske till och med är svårast, huvudsaken är att det är något du verkligen verkligen brinner för! det måste vara något man inte tröttnar på att utforska ... mitt ständiga tema är att vara ung och vilsen och söka sin identitet eftersom jag fortfarande är ung och söker :=)

2009-11-24 @ 21:35:18
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Tack Tack Louise du är en klippa!

:)

2009-11-25 @ 15:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0