Dubbelmoral

I teorin tycker jag ...
att man ska stödja sina lokala affärer och företag. (tänk lokalt, inte globalt).
att man ska handla inne i stan istället för att åka ut till jättelika köpcentrum.
att man ska anlita folk i sin omgivning istället för att beställa grejer på internet.

I praktiken ...
handlar jag te på Hälsokost i Växjö istället för Nässjö eftersom jag en gång gjorde en ansiktsbehandling där och är rädd för att de ska pracka på mig en ny behandling som gör hål både i huden och plånboken.
beställer jag visitkort via nätet  istället för att stödja den lokala kopieringsbyrån för att det är så mycket bekvämare att klicka lite med musen och sen få ett paket i brevlådan istället för att cykla iväg och behöva diskutera design med en levande människa som råkar känna min pappa och kommer ställa massa frågor och slösa min dyrbara tid.

Om jag fortsätter så här kommer människorna bara bli ännu mer ensamma och småstäderna kommer bli ännu dödare.

Kommentarer
Postat av: Svinto. River. πυρκαγιά

Jag har ingen aning om horungarna är svenska. Tycker bara synd om de riktiga horungarna som måste stå ut med att jämföras med typografi.

2009-05-15 @ 01:18:36
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River. πυρκαγιά

Ta inte på dig ansvaret för heeela Nässjö bara...



Dessutom finns det säkert viktagare saker att göra. Som att skriva en bok som utspelar sig i staden i fråga. Tror du fullföljt din plikt.

2009-05-15 @ 01:20:20
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River. πυρκαγιά

nä DU är bäst delad förstaplats? ;o)

2009-05-18 @ 03:53:33
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0