På resande fot igen

Om inte Sky hade kommit och hälsat på hade jag nog stannat
i Wellington och bott på Rosemere Backpackers forever ...
Men när vi väl kom iväg kändes det helt rätt att vara "on the road again"




Första stoppet var Hawkes bay och staden Napier
som är mest känt för sin Art Deco arkitektur
Hela stan förstörders i en jordbävning 1931 och alla nya hus byggdes i 30-tals-stil
Men jag och Sky var mer intresserade av vin ...
Vi promenerade över hela stan till the vineyards där vi fick prova 8 olika vinsorter (gratis!)



Nästa dag reste vi vidare till Rotorua där jag varit förut J
ag visade Sky all vuklkanisk aktivitet och det var inga större draman
förrän klockan halv 4 mitt i natten ...
Jag vaknade med ett rygg och såg en snubbe i huvtröja som rotade igenom min handväska!
Jag skrek "Fuck you!" och jag och Sky jagade honom genom korridoren ut ur huset
(som var mer ett Bed&Breakfast än ett vandrarhem)
Som tur var hann han inte stjäla någonting men det var svårt att sova efteråt ...
Under de snart 5 månader jag har varit i Nya Zeland har jag inte träffat på någon som har råkat ut för samma sak ...
Vi pratade med ägaren till vandrarhemmet och han sa att det var troligen en ung kille från en strulig Maori-familj ...
Vi kontaktade aldrig polisen eftersom vi inte blev av med något och inte såg hur killen såg ut ...
Vad jag lärde mig av den här händelsen är att alltid ha koll på min handväska ...
Känns som det hela bara vara en dröm ...




Nu är jag i en annan dröm ...
på landsbygden utanför Auckland hos ett par gamla kompisar till Sky
som bor i ett mysigt hus mitt i ingentstans och har kossor, får, hönor, gäss och katter
Igår fick vi en personlig rundtur och fick se gömda stränder och äta musselburgare

Sky har förhoppningsvis landat i Singapore nu
(han ska resa vidare till Bali-Thailand-Indien och vara borta i 5 månader)
I efermiddag tar jag bussen till Pahia i Bay of Islands där jag ska vara i två dagar
innan jag flyger till Melbourne för att hälsa på min gamla Jakan-skivarverkstad-vän Elin
Jag fortsätter sen till Stockholm där jag kommer vara 7-11 April och bo hos Svinto.
På påskafton tar jag tåget till Nässjö och min resa är slut för den här gången ...

Kommentarer
Postat av: Svinto RIVER

Vilket jävla äventyr!



Helt uuunderbara bilder! Du ser så lycklig ut!

2009-03-29 @ 18:07:48
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: nilla

Hej din fillifjonk!

Men vad otäkt med rånförsöket.

Vad fint det ser ut hos Skys polare. Söt lamm.

Härligt att ha en helt öde strand.

Blir sugen på utlandssemester med sol & bad.

Syns snart!

2009-03-30 @ 14:54:08
Postat av: annalivet

Läskigt med rånförsöket. Skönt att det gick så bra, och nu lär du ha koll på väskan eller hur?! Hoppas att sluttampen på resan blir fin. Du får hälsa vår vän Elin med en stor kram från mig. Vill absolut träffa dig i Stockholm. Jippi!



Lots of love

2009-03-30 @ 21:37:55
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: svintolödder

jag tycker förstås också det var läskigt och otäckt med rånförsöket. Synd att du inte fick tag på honom å slog ner honom ;o)

2009-04-01 @ 02:36:16
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: svintolödder

Hej.

Mitt namn är

Svinto

och jag

kan

INTE

sova

2009-04-01 @ 02:36:46
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0