Välkommen till Wellywood



I torsdags lämnade Louise syd-ön och tog färjan över till nord-ön. (Hon bodde två nätter i Picton på ett vandrarhem som ägs av en tjej från Brighton! Vacker eld show på kvällen – tyvärr mådde inte kameran så bra då, därav brist på dokumentation.) Nu befinner hon sig på vandrarhemmet Wellywood mitt i centrala Wellington. Det är ingen risk att hon går vilse eftersom byggnaden ser ut som en rektangulär tredimensionell zebra.

Det är meningen att hon ska börja ett nytt så kallat liv i den här staden. Ett liv som består av en plats att bo på, en ro att skriva, en plats att jobba på. Att bo är  lätt. Vandrarhemmen erjbuder veckopriser. En ro att skriva kan alltid framkallas. Den största utmaningen är att hitta ett jobb. Helst ett jobb som stimulerar och inspirerar henne. Av någon okänd anledning har hon en föraning om att hon vill sälja biljetter. Hon tillbringade gårdagen med att skriva fyra olika CV med fyra olika inriktningar:

*bibliotek
*bok- och pappershandel
*administraton/kontor inom kultur/turism
*cafe, bar

På måndag ska hon gå runt och dela ut CV-papper med följebrev till olika managers. Managers brukar inte alltid jobba på helger. Därför kan hon använda helgen till att bekanta sig mer med staden. Sen tidigare är hon smått förälskad i hamnen och Cuba Street med alla caféer. Men inget går upp mot North Laines och havet i Brighton ... Ännu har hon inte hittat en stad som slår den i England.

Igår kväll kom Louise pappas syssling Cheryl och Louises pysslingar Lisa och Carl och hämtade henne. De tog med henne ut på fyra (!) olika ställen där de åt och drack och pratade om ingenting.

Wellywood är bra. En plats där man kan välja om man vill dra sig tillbaka till sitt rum eller vara social i allrummet. Just nu känner hon att det är skönt att vara Miss Anonym.

Kommentarer
Postat av: Daniel

1. Du har en särskrivning i inlägget

2. Jobbigt att läsa när du skriver i tredje person

3. Kul med släktingarna och huset!

2009-01-10 @ 12:12:12
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Svinto

Lovely!



Vad ska du sälja för biljetter då?

2009-01-10 @ 14:24:55
Postat av: Anonym

Nej ej kvar på 00-tal men på Nicotext :o)

2009-01-10 @ 14:25:28
Postat av: Sandra

Vackert! Varmt lycka till!

2009-01-10 @ 15:15:55
URL: http://sandralang.blogg.se/
Postat av: a

Hej!

Varför har du gått över till att skriva om dig själv som tredje person igen?

Om jag får välja önskar jag att du skriver i jag form Kram

2009-01-10 @ 15:26:51
Postat av: lollo

a - är du inger? om jag får välja önskar jag att du skrev ut ditt namn ;=)



haha skämt åsido jag gillar att väcka reaktioner!

jag skriver nästan allt i jagform (inklusive mina romanprojekt!) så klaga inte för att jag känner för att skriva ett inlägg i tredje person då och då ...



att skriva i tredje person är något jag gör när jag befinner mig i nya eller ovana eller förvirrade situationer för att kunna se saker utifrån, få ett annat perspektiv, distans till det jag håller på med



:=)

2009-01-11 @ 09:16:17
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Fru Agrellan

Å vad du är modig. Så fantastiskt kul att följa dig på din resa. Tack också för det fina meddelandet på bloggen. Jag ska försöka skynda långsamt men det är så mycket känslor i kroppen att jag bara måste skriva. /Kram Anna

2009-01-11 @ 21:02:10
URL: http://fru.agrellan.com
Postat av: annalivet

Wellywood låter som en tv-serie tycker jag. Lycka till med jobbletandet. Verkar det lätt med jobb i den staden, eller vad har du fått för känsla? KRAM

2009-01-12 @ 00:09:18
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Svinto

Kan inte alla bara sluta klaga på att Lollo skariver i tredje person! Hon har gjort det här i några år nu och alla har påpekat det redan. flera ggr. Jag tycker du bore skriva i vi-form Loi, då kanske alla tror du blivit scitzo

2009-01-15 @ 14:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0