Rosemere Backpackers



Hon har flyttat från Zebra-huset “Wellywood” till Villa Villerkulla-huset “Rosemere.” Det var ett smart drag. Hon befinner sig i ett annat sammanhang nu. Det känns lite som att bo i ett stort kollektiv. Tre eller fyra kvällar i veckan mellan 17 och 22 jobbar hon i receptionen i utbyte mot gratis boende i ett 6-bäddsrum. Det bjuds även på gratis frukost.

Så just nu lever hon mycket billigt. Hon har mycket tid att skriva och läsa och vandra och vara på stranden. Ett sånt liv hon gillar. Det enda problemet är att hon inte har råd att hänga på Cuba streets alla barer och caféer. Hon får nöja sig med att sitta på vandrarhemmets altan och dricka grönt te och prata med alla andra fattiglappar.

Hon håller dock ögonen öppna ifall det skulle dyka upp ett jobb som går att kombinera med receptionssittandet. (De andra jobberbjudanden rann ut i sanden för att hon inte var tillräckligt snabb att svara … eller inte tillräckligt angelägen för att vara ärlig …)

Om ni vill skriva brev till Louise/Lollo/Loi/Lou/Luss (kärt barn har många namn) så kan ni maila henne och be om addressen.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Jag vill för rövelen!

2009-01-24 @ 06:02:02
Postat av: Lotus

Jag har redan antecknat adressen och börjat på ett grönt brev som snart får resa till NZ!

2009-01-25 @ 22:55:11
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Svinto

Huset ser ut som villa villerkulla!

2009-01-26 @ 14:42:12
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Tack för fina brevet sötnosen. Jag har påbörjat ett till dig. Vad gulligt du bor. Jag tycker det låter helt underbart hur du har det nu, men jag kan ana att det blir lite ensamt och hemlängtandes emellanåt. Skriv mycket dagbok om allt som händer, och fotografera. KRAM

2009-01-26 @ 22:33:24
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: annalivet

Hmmn, mitt inlägg gick upp i rök. Antagligen dyker det väl upp här i morgon eller så? Hursom, vilket gulligt boende du skaffat dig darling. Jag tycker att det låter som himla mysigt livet du lever där down under. Tack för fina brevet. Ett svar håller på att skrivas.



KRAM

2009-01-26 @ 22:53:16
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0