Roligare än pengar

Ja, jag erkänner. Jag är ARBETSSKYGG.
Efter 3 veckor av mycket skrivande och lite jobbletande har jag gett upp.
Har varit på ett par intervjuer, men tror inte att jag visar tillräckligt med entusiasm ...
Herregud jag kan inte låtsas vara glad över toaletter som ska skuras.
Kan inte låtsas att jag verkligen vill ha jobbet.
Jag borde vara bra på att spela roller som författare, men viljan finns inte där ...

Så den nya situationen ser ut så här:

Jag ska jobba kvar 3-4 kvällar i veckan på vandrarhemmet Rosemere
i utbyte mot gratis hyra, gratis frukost, gratis internet, gratis tvätt

Dessutom har jag anmält mig som voluntär till Wellingtons Fringe Festival
(Fringe är ett begrepp som betyder "sticka ut" ungefär, alltså en festival
med mindre kända, men mer alternativa personer.)
Mycket teater, musik och stå-upp komik, konst lite poesi och andra festligheter.
Jag ska bl a befinna mig i "Head Quarters" - Högkvarteret där jag ska vara
en levande informationsbroschyr.
Kan involvera att sälja biljetter ...
Mycket märkligt eftersom jag hade en känsla när jag först kom till Wellington
att jag ville sälja biljetter ...
Jag får inte betalt för det här voluntärjobbet men i utbyte mot att
hjälpa till cirka 3 gånger i veckan får jag se en massa gratis kultur!
Och redan på första mötet fick jag en öl och snart får jag en chockrosa T-shirt också ...

Slutsatsen är ... man kan ha kul utan pengar
Det är gratis att sitta på mitt rum och skriva
Det är gratis att gå till stranden och att hänga på vandrarhemmet ...
Och maten är billigare än i Sverige och England

Men ... även om jag äter pasta och baked beans on toast varje dag
så kommer pengarna ta slut en vacker dag
Den vackra dagen kommer inträffa i början av April
Alltså:
Jag kommer "hem" 1,5 månad tidigare än beräknat.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Men! du kan ju inte komma hem tidigare! Nåt jobb kanske dyker upp! Tänk på att detta antagligen är den gången du kommer vara där i ditt liv och när du åkt därifrån kanske aldrig mer! Men du gör ju som du vill. Det är ju ett tag till april också, man kanske får nog. Vill du inte resa vidare då, kanske finns nåt bättre jobb?

2009-02-01 @ 02:26:09
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Håll ögonen öppna efter ett brev. Lade det på lådan i torsdags tror jag. KRAM

2009-02-07 @ 20:31:13
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0