Nyår i Golden Bay

NYÅR i GOLDEN BAY



En av de bästa nyårsaftnar och nyårsdagar jag har varit med om! Wanda – en tjej från Chicago som jag träffade i Auckland kom till Golden Bay och joinade mig. Bodde på vandrarhemmet Shambhala (utedass och regnvattenduschar) som låg vid en privat strand, 15 km till närmsta stad. Allt som fanns var en charmig pub som hette Mussel Inn där vid skrattade och skrålade och dansade med lokala och ditresa hippies.

Jag började året med en simtur och dagen efter nyårsdagen prövade jag och Wanda lyckan som liftare. (Eftersom det inte finns någon direkt busservice är det väldigt vanligt att lifta i Golden Bay)Vi kom ända till Farewell Spit, västra toppen på sydön där det fanns härliga sanddynor att leka i.

Mina mål inför 2009 är:


*att förbättra mitt självförtroende (främst i sociala sammanhang)
*början äta Vegimite (jästextract med massa B-vitaminer)
*hitta ett bra och billigt ställe att bo på i Wellington
*hitta ett bra och välbetalt deltidsjobb i Wellington
*skriva klart andra versionen av Natalie – mitt romanprojekt, börja på tredjeversionen
*undersöka engelska förlagsmarknaden, leta agent/förlag
*komma på vad jag ska göra härnäst (efter Nya Zeeland)

Kommentarer
Postat av: El Svinto

Låter som bra mål :o) Mer mer nära i tiden än för hela 2009 :oD

2009-01-03 @ 14:38:03
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Lotus

Det är bra med mål. Jag ska nog också formulera lite mål och sådant som är bra för motivationen.

2009-01-04 @ 08:50:04
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: SvintoSara

Vad snygg PHIMA blir i pocket!

2009-01-04 @ 17:49:50
Postat av: annalivet

Fina mål. Fast Vegimite är ju så jävla äckligt. Hur har du tänkt få i dig det? KRAM

2009-01-07 @ 00:28:27
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0