Jag älskar Brighton!

Trots mörker och kyla är Brighton en underbar plats att bo på året om ...



Fick en överraskning när jag kom ner till strandpromenaden i lördags
och möttes av en armé av springande och joggande jultomtar ...
Det var dags för årets "Santa Dash" - en 5km lång springtävling
där anmälningsavgiften går till välgörenhet . Kanske att jag anmäler mig nästa år!




Varje kväll fram till jul öppnas en ny beach hut  som en adventskalender. Det serveras gratis mulled wine (nästan som glögg) och mince pies (slags fruktpaj) och varje beach hut har sin egen julsång som man har baserat dekorationerna på. (En beach hut är en "strandstuga", ser ut som kolonilottstuga, där man kan ha sina parasoll och solstolar och grillar.)



Och en solnedgång i december kan vara lika vacker som på sommaren ...

Kommentarer
Postat av: Svinto

Fantastiskt!



Ååååh jag älskar också, nu å för alltid! <3

2009-12-17 @ 19:30:53
Postat av: Sandra

Jösses så fint! Jag förstår verkligen att du trivs! Och så härligt med stranden och havet. Kul med löpartomtarna också. Hurra och K R A M!!!

2009-12-19 @ 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0