Så här, så där ...

Jag virustestade Polly (min laptop). Hon var okej.
Men dumt nog rensade jag all personlig data också ...
Och har nu glömt användarnamnet och lösenordet
för att logga in på min hemsida ...
Sky kanske vet eftersom han fixade sidan ...
men han skulle flyga till kaoset i Bangkok i måndags
och har sen dess inte svarat på mail ...

Nästa vecka ska jag göra författarbesök
på två olika skolor i Växjö
Det känns skumt att snacka en mass om PIHMA igen
när jag är så inne på nya boken ...
Eller jag är väl inte inne på någon bok egentligen ...
Jag försöker att hitta min hjärna igen
efter allt kringflackande på andra sidan jorden.

För att få igång hjärncellerna igen
har jag börjat skriva ner en reseberättelse om Nya Zealand
för min egen skull, för att jag ska minnas allt ...
Har redan skrivit mycket dagbok,
men det är kul att få ner allt i ett svep
nu när man har lite perspektiv.
Men det är endast för mina ögon.
För personliga reflekteringar för att det ska ge
någon annan något.

Har även beställt en bok av min husgudinna Julia Cameron.
Denna gång "Walking in this world"
som också är en 12-stegs självstudiekurs i kreativitet
i samma anda som "Artists't Way" och "Vein of Gold".

Jag har även skrivit ut andra versionen
av hela Replacing Angel-manuset
och skickat till Sara
som ska gnugga sina hjärnceller
och ge mig kritik. (När du hinner of course!)

Det är märkligt att vara själv.
Att spendera en massa tid i sitt eget sällskap
efter att ha delat rum med folk på vandrarhem i flera månader.
Igår var jag tvungen att tända ljus, sätta mig på golvet med korslagda ben,
sluta ögonen och lyssna på tibetansk munkmusik.
Efter denna meditationsövning kändes det som om
jag kom lite närmare mig själv igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

"Det är märkligt att vara själv" Vilket fint citat. Det sparar jag. Och vad fint det lät med meditationen. Hoppas att den där känslan stannade kvar länge. =D

2009-04-15 @ 21:16:06
Postat av: Svinto!

KLART SOM FAN DET ÄR EN BOK! God damn it.



Jag jobbar på det.



Love you. Var jättekul att ha dig här.

Lortgrisarna hälsar

2009-04-16 @ 01:22:49
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Danne

När ska man använda "själv" och när ska man använda "ensam"?

2009-04-16 @ 18:31:12
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: lollo

själv är när man är fysiskt själv i ett rum, men man behöver för den skull inte känna sig ensam.

I engelskan skiljer de ju på alone (fysiskt ensam) och lonely (känna sig ensam)

2009-04-17 @ 13:18:36
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Svinto!

värra språkpolis än jag

2009-04-17 @ 19:20:27
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0