Varför åker jag till Nya Zeeland?

Därför!



En av farmors största drömmar var att åka till N.Z. för att hennes kusin bor/bodde där.
Farmors morbror Kalle var sjöman som bosatte sig på N.Z. och skaffade sig en fru där
och de fick en dotter som hette Alma. Den Alma är alltså farmors kusin. Men antagligen är hon inte i livet.
Däremot finns det en dotter till Alma som heter Cheryl. Senaste spåret är från 2003.
Då jobbade Cheryl på en arbetsförmedling i Paraparamu (1 timmas resa från Wellington).
Tack Broder Daniel för allt googlande!
Så ett av mina mål med resan är att söka upp denna Cheryl, som alltså är en syssling till min pappa.

Jag har också som ambition att bli klar med andra versionen av mitt romanprojekt Natalie.

Men självklart åker jag inte till andra sidan jorden bara för att stänga in mig i ett rum och skriva ...
jag vill ju resa runt också! Och för att resa runt behöver man pengar, så jag har skaffat arbetstillstånd.

Jag har tänkt vara borta till i maj då PIHMA släpps i Danmark.
Mer korta nyheter om PIHMA finns på www.louisehalvardsson.com


Imorgon åker jag till Stockholm, på måndag flyger jag från Stockholm till London och sen till Hong Kong där jag stannar två nätter, så på Nya Zeeland landar jag inte f'örrän nästa torsdag. Jag ska försöka blogga så ofta jag kan!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Livet är spännande!

2008-11-06 @ 20:27:45
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Ängeln

ha det underbart!

2008-11-06 @ 21:54:17
Postat av: annalivet

Å, jag är så avundsjuk. Både på ditt mod och på din resa. Vilket äventyr du har framför dig kära Loi. Ser fram emot att hänga med dig i morgon!



Jag har en lång utmaning till dig på min blogg förresten, haha.

2008-11-06 @ 23:26:22
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack för igår! Du var jättebra. Jag ska beställa din bok. Hoppas att Sara fick sitt lystmäte av dödsstjärnan hemma hos Fredrik.

2008-11-08 @ 17:41:28
URL: http://supermatten.blogg.se/
Postat av: annalivet

Nu är du verkligen på väg! Lycka och välgång och skrivro samt äventyr önskar jag dig min vän. KRAM på vägen

2008-11-10 @ 20:52:12
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0