Nu tror jag på Chinese Democracy

Jag är ingen miljonstadsmänniska. Det var skönt att komma ifrån centrala Auckland och spana på kossor och får genom bussfönstret. Det var också skönt att komma ifrån folkstimmet på Auckland Central Backpacker och få umgås med sig själv igen. På mitt nya hostel Crash Palace i Rotorua är det mycket mysigare. Även om jag delar rum är det ett annat tempo. Och igår var det gratis grillfest på bakgården där det även finns en bubbelpool.



Magiska bussens första stopp var Waitomo där man fick åka båt genom en grotta med lysmaskar i taket. Värsta stjärnhimlen! Nu är jag alltså i Rotorua som är känt för sin vulkaniska verksamhet. Heta källor överallt. Man kan tro att man kommit till island. Om man släpper sig gör det ingenting för luften luktar redan fis. (sulfat)



Idag lyxade jag till det med ett spa. Men inte vilket spa som helst. Jag badade i lera vid ett ställe som kallas Hells Gate! Helt underbart. Huden känns silkeslen. Annars var dagens största mål att skaffa CHINESE DEMOCRACY. Guns N’ Roses nya platta. Hur fånig får man vara? Hjärtat bultade när jag gick in i skivaffären och när jag fick se raden med skivor på disken blev jag tårögd.



Tårögd blev jag också när jag besökte en helig plats för Maori-folket (Nya Zeelands ursprungsbefolkning). Det var så stilla och vilsamt och i flera dagar har jag burit på en gråt som har att göra med saknad och längtan tillbaka till en tid som aldrig kommer igen. Så jag släppte ut mina tårar och kände mig lättare i sinnet och starkare i kroppen än vad jag gjort på länge. Tyvärr glömde jag att jag hade mascara på mig. Så jag såg ut som en krigsmålad maorikvinna när jag kom tillbaks till vandrarhemmet!

Nu lyssnar jag igenom Chinese Democracy för andra gången. Det kommer ta tid att förstå varför det tog så många år för Axl att bli klar. Klart att den är ett mästerverk. (”If I thought that I was crazy well I guess I’d have more fun”) Men inget superduper mästerverk. Vad som är coolt är att Axl har med Dregen och Nicke från Backyard Babies i sin tacklista!!!

Imorgon rullar jag och bussen vidare mot Taupo. Det känns som att det viktigaste just nu är att resa både utvändigt och invändigt. Att romanskrivandet kan få vila.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Ja, JÄKLAR. Jag ska köpa mig ett skissblock och rita serier. Det kanske kunde vara något för mig? Det verkar som att du har fina tiders resa där du är! Oh.

2008-11-22 @ 12:29:13
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Svinto

Vad bra att Guns väntade med att släppa sin platta tills du hann iväg. Kommer kanske bli soundtracket till din resa på Nya Zealand!?! Du msåte vara i paradiset på alla plan :o) Du är bäst, I miss you, ta hand om dig. Lev livet och gör allt du vill och har lust till! Bra saker förstås. Allt man vill är bra saker som jag sa till min mamma igår. Hon höll inte med tror jag. Men jag är ju bara din hund, man ska lyssna på sin hund, den är ens bästa vän i nöd och lust :oD

2008-11-22 @ 15:44:40
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

Tjo. Jennie var precis och såg Peter Barlach sjunga. Tyckte jag kände igen hans namn och kom på :o) Kolla www.supermatten.blogg.se

2008-11-23 @ 13:21:04
Postat av: annalivet

Det är verkligen spännande att få följa dig på din resa. Önskar dig lycka till i letandet efter släkten. Här har vi snö och snorkallt. Brrr. Fint för dig med Gun´s skivan. Den var sannerligen på tiden. Kramar!

2008-11-23 @ 22:50:56
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0