Intryck fran Auckland



Det forsta som moter mig nar jag stiger av flygbussen utanfor Auckland Central Backpackers
ar en jattlike tomte! Svart att tro att det snart ar jul nar solen stralar.

De forsta intrycken ar sa viktiga. Forst tyckte jag att Auckland var ganska fult.
Bara byggnader typ. Sen fick jag se reklamen for den nya GN'R-skivan ...
och de spelade November Rain i hostel-receptionen ...
Tyvarr fick jag vanta i typ 4 timmar pa att checka in.
Jetlagen slog till ordentligt. Golvet gungar fortfarande men jag har inte spytt eller sa.

Jattemycket informataion om allt och jag vet varken ut eller in ...
Delar rum med en amerikansk, en hollandsk och en dansk tjej
de flesta ar har i samma syfte som jag: att soka jobb.

Men nu ar det helg. Tid att utforska stan.
Satte mig en stund i hamnen och pratade med en jattetrevlig kvinna
som trodde det skulle bli latt att hitta pappas syssling.

Om jag blir kvar i Auckland kan ni fa address till mitt hostel.

p.s. flygplatser ar jattebra skrivplatser har jag upptackt. hade flera timmars dodtid bade pa Arlanda och pa Hong Kong International sa da tog jag fram laptopen och borjade skriva pa del fyra av Natalie! kanns skont att ha nagot projekt med mig i brist pa reskamrat. d.s.

Kommentarer
Postat av: Danne

Fan va grymt. Chinese Democracy starts now! =) Skönt att du har det bra.

2008-11-14 @ 16:09:21
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Svinto

Vad härlig du är! Börjar skriva redan på flygplatsen, hihi! Hoppas du har det underbart!

2008-11-17 @ 18:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0