Hong Kong, bebis, hjärnan, skrivandet och webkameror




Ena dagen klickar man några gånger med musen
och vips har man bokat ett vandrarhem i Hong Kong
(där jag ska mellanlanda 2 nätter på väg till Nya Zeeland)



En annan dag hälsar man på en namnlös bebis som föddes sju veckor för tidigt
men som redan växt till sig, även om jag tyckte hon var supersupersuper-liten!
(grattis Nilla & Tias !!!)

*

Mitt i alltihop känner jag att jag har försummat min hjärna
Innan jag åkte till Lund (22 okt) bestämde jag mig för att ta ett paus i skrivandet
tills jag kommer till Nya Zeeland
Jag märker att det påverkar mitt humör
att inte vara aktiv i hjärnan, att inte hålla på med något projekt
att mina tankar ägnar sig åt onödig verksamhet istället
som att oroa sig för saker

Så idag bröt jag lite mot min egen bestämmelse
och gjorde några övningar i boken The Weekend Novelist Re-draft the novel
Just nu är jag på kapitlet som handlar om "midpoint" alltså romanes mitt
då trådar ska börja flätas samman
karaktärernas olika öden ska korsa varandra
Det var roligt att tänka igen
Kan tänka mig att det är lite samma sak som att lösa matematiska problem
när man räknar ut vad de olika karaktärerna ska göra och varför de ska göra det
I morgon ska jag göra upp en kapitelplan över del 4
Att planera skrivande är inte samma sak som att skriva, men det är en del av processen.

*

Och eftersom Sky inte kunde komma hit pga flygkonkurs blev det en date på Skype med pizza och öl.
Även om vi inte är tillsammans längre, blev det känslosammare än vad jag hade trott.
Tack Broder Daniel för att du fixade webkameran!

*

Hur är det egentligen att födas i en tid där världen blir mindre och mindre?
I en tid då man finns på internet till allmän beskådan innan man fått ett namn?
Kanske Nillas flicka kan få heta Webba?


Kommentarer
Postat av: Svinto

Hihi, vad fint att lilla Webba kom till världen tidigare bara för att hinna träffa dig :o) Det måste vara en smart flicka det!



Matematik är sanningen (spinner löss på ett enstaka ord i ditt blogginlägg)



Hur ser fredagen ut? När ska du vara i Midsummerkransen!?

2008-11-05 @ 20:30:39
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

LOSS skulle det stå, men Midsummerkransen är helt rätt



Jo! Jag har inte lektion på fredag längre så du är välkommen hit när ever du vill (till C)

2008-11-05 @ 20:31:42
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

JAG HAR FÅTT JOBB PÅ FÖRLAGET!!!

2008-11-05 @ 22:08:27
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Hmmn, jag tror väl inte att din hjärna är försummad och inaktiv bara för att du inte skriver på ett tag. Man kan nog behöva vila lite från det, och ta tag i annat som kommer upp. Men kanske skriver jag så pga att min stackars hjärna helt förtvinat bort av att vara helt skrivförsummad, vad vet jag?

2008-11-06 @ 23:31:47
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0