Första helgen i Auckland



Auckland är lite snyggare nu
när jag är där
Vandrade upp på berget Mount Eden som är en gammal vulkan
och upptäckte att Auckland är JÄTTESTORT!
men vandrarhemmet ligger mitt i smeten vid en tråkig turistgata
så det gäller att ta sig till utkanterna

Fast just nu har jag lagt om planerna lite
ska nog resa först och jobba sen
känns lite dumt att fastna i Auckland utan att ha sett resten av landet
Det kan lätt bli att jag återskapar livet jag hade i Brighton
med skrivande, poesi-scener och biblioteksjobb
(var på ett releaseparty för en poesisamling på ett konstgalleri i lördags
och träffade jättemycket kul folk)

Men jag är ju faktiskt här för att uppleva nya saker
Auckland är vilken storstad som helst
Dessutom är det bättre att resa till sydön nu när det är sommar
Jag har nämligen inte tagit med mig någon jacka ...



Här är mina rumskompisar på Auckland Central Backpackers
igår var vi ute och firade och svirade att jetlagen försvunnit.

Kommentarer
Postat av: Anna/Idun

Det ser underbart ut!

Jag lägger dig i min blogroll, if I may.

Hälsningar Idun

2008-11-17 @ 13:36:48
URL: http://monotropa.wordpress.com/
Postat av: Svinto

Vad härligt det ser ut! Alltid lika fina bilder!

2008-11-17 @ 18:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0