Att spåra en släkting del 3

Trots att jag inte fått någon reaktion på brevet
begav jag mig till 49 Glen Road samma kväll som jag anlände i Wellington

Jag tog the cable car (linbana?) upp till botaniska trädgården
och sen var det ca 10 min promenad

Jag knackade på dörren
och mötte en man i 50-årsåldern
som var väldigt kortfattad

Den Cheryl Burrows som var hans fru
hade inga svenska släktingar

Så var det med det ...
så slokörad vandrade jag ner mot staden igen.

Men min sista dag i Taupo gick jag till biblioteket
och tittade på mikrofilmer
och fick fram lite fakta
hittade en Cheryl Anne Burrows som var född 1953
(den Cheryl på 59 Glen Road hette Cheryl Isobel Burrows)

Fast jag gjorde annat än släktforska i Taupo:
Simmade i Nya Zeelands längsta flod
och badade i en varm källa vid ett vattenfall
Bästa upplevelsen hittills!


Bilder kommer senare ... otroligt seget internet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0