Trevlig transportsträcka

Det känns som om hon går på ett sånt där långt rullband som finns på flygplatser

image119

Louise är mitt i mellan två liv

Det känns inte riktigt på riktigt
eftersom hon än så länge bor gratis i ett vardagsrum
och inte har börjat lönearbeta
(även om hon tror stenhårt på att alla ord hon skriver
till slut kommer kunna försörja henne)

Hon trivs i sina dagar
långa skrivpass
långa promenader
långa pratstunder med gamla vänner
som faktiskt har ändrat sig

En håller på att studera hypnos
en annan har fått en son
en tredje har bjudit hem henne för första gången på te
(I England brukar det ta tid innan man blir så bundis med nån att man får träda in i deras hem)

Hon är glad att Natalie fortfarande är med på resan
Natalie som är huvudpersonen i hennes nya romanprojekt
ibland kan karaktärer dö när man byter miljö
men inte den här gången

Det borde alltid vara så
att man fick tid att landa
och gå på långa rullband mellan olika liv

Tid att tänka och känna.

Kommentarer
Postat av: nilla

Hej sötnos! Hur har det gått med jobb? fått nåt på biblan? Hoppas du trivs bra...

2008-02-19 @ 20:18:04
Postat av: I

Hej!
Härligt med alla vårblommor och hav.
Hoppas allt känns bra
Varför beskriver du i tredje person
Kram

2008-02-20 @ 21:08:03
Postat av: Hen är anonym

Hon kanske har druckit för många öl. Ang. att skriva i 3:e person

2008-02-20 @ 21:51:48
Postat av: lollo

Angående att skriva i 3e pers: Haha jag visste att det skulle komma upp. Jag älskar att reta gallfeber på familjen/släkten ;=) Nä men ärligt talat så tycker jag att man ibland får ett klarare perspektiv om man ser på sig själv utifrån.

2008-02-21 @ 00:22:26
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: lotus

Det kan ju faktiskt klargöra en del om man får skriva i tredje. Då ser man sig själv lite utifrån och kan släppa ut saker man annars inte skulle upptäcka?

2008-02-21 @ 08:41:31
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: i

Jag förstår motivet till att skriva i 3.e person. För mig är det detsamma som att det är mycket lättare att vara i rollen som lärare/föreläsare
eller att representera någon person i en fråga än att hålla ett personligt tal.
Nästa vecka ska jag dock utmana mig själv med att vara moedrator på ett seminarie med språk engelska
Kram

2008-02-21 @ 20:10:31
Postat av: annalivet

det är kul att se på sig själv utifrån. det är nyttigt också. lots of love

2008-02-21 @ 21:26:47
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0