Ready to rock n' roll !

Ett halvår i Nässjö går mot sitt slut
Imorgon börjar ett nytt halvår; i Brighton
Minst ett halvår i alla fall
Till hösten har jag planer på en ny bokturné på olika skolor
(andra upplagan av PIHMA är under tryckning!)
och i november drar jag till Nya Zeeland.

Vad jag ska bli bättre på är:
*att leva där jag är just nu och göra det bästa av det

För halvåret i Nässjö har trots allt kännts lite som
"efter Thailand" och "före Brighton"
en väntan
men en väntan som varit smockfylld av händelser:
boksläpp, release-fest, bokmässa, skolbesök, återförening med gamla vänner,
3 Stockholmsturer, ett par Växjöturer, skrivande i olika former,
farmors bortgång, åtskilliga läkarbesök, middagar med släkten ...
och nu nomineringen till Slangbellan.

Hur ska jag hantera Brighton?
*Å ena sidan vill jag leva ett stillsamt liv vid havet, skriva mycket på mitt nya romanprojekt, jobba lite på bibliotek och spara en massa pengar till Nya Zealand (fast flygbiljetten är redan betald i och med mina bokroyalties :=)
*Å andra sidan vill jag kasta mig in i karusellen igen och vara med på alla poetry slams och gå på pubar och klubbar och träffa galna människor och bara ha kul kul kul
Som allt annat handlar det om balans ...
min hjärna är fortfarande ganska svartvit men jag jobbar på att få den regnbågsfärgad.

På bilden kan ni se mig och Sky (och hans polare Phil och Peter)
när vi lämnar Brighton 17 mars förra året för att bege oss till Thailand
Thailand där Sky fortfarande är
men han återvänder till England 11 mars, dagen innan jag åker till Slangbellanprisutdelningen ...

image115

Till att börja med ska jag nu bo hos Jenni - min gamla biblioteksarbetskompis
och sen får jag se vad som händer ...
Kan dröja lite innan jag får internet på min dator
så på förhand ber jag om ursäkt ifall jag är seg på att höra av mig!

Vill tacka min familj med släkt och Pernilla och Emma, samt Stadsbiblioteket och Brinellgymnasiet
för att ni tagit hand om mig under min tid i Nässjö Rock City.
See ya'!

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Hääärligt med en andra tryckning! Och vilket äventyrligt blogginlägg man känder vindarna :o) eller nåt, hihi Ha det så jättebra!!!

2008-02-12 @ 11:58:14
Postat av: lotus

Lou, kan du mejla din adress till mig, jag har ju den i brevet, men brevet ligger någonstans i gömmorna och sjukmänniskan i mig orkar inte leta......... har brev som jag vill sända!

2008-02-12 @ 12:20:13
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: lotus

MEN ÅH! så roligt med ny upplaga av boken! GRATTIS! Kommer det vara någon ny finess med den? Hihi!

KRAMAR!

2008-02-12 @ 15:53:15
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

all lycka och framgång vännen. grattis grattis till andra trycket. coolers. men det var väl det man visste! vilken fin sammanfattning av läget just nu. nyfiken på resten! kramkram

2008-02-12 @ 23:47:21
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lollo

tack, tack allihop ... jag hade ett par grejer jag vill ändra till andra upplagan, men när jag skickade min lista till förlaget så var det för sent ... får ta det till upplaga 3 :=)

2008-02-13 @ 18:39:26
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0