Tekannor och brant gata




Det mest äventyrliga jag gjorde i Queenstown var att dricka drinkar ur tekannor ...
Jag bodde på det bästa vandrarhemmet hitills, "Deco". Sjöutsikt och stor trädgård.
Träffade en Corin från England som ville bli helikopterpilot,
men han hade också skrivardrömmar ...
Han visade mig sina alster och jag gav honom hård men uppmuntrande kritik.
När man läser vad nybörjare skriver lär man sig mycket,
man inser att man själv har utvecklats.
Min egen planerade skrivtimma blev tre timmar ... härligt när tiden flyger ...
Jag kan flyga framför datorn.
Jag behöver inte kasta mig ut från flygplan.
(sky-diving är numera populärare än bungyjump)



Efter Queenstown åkte jag med magiska bussen till Dunedin
där finns världens brantaste gata, Baldwin Street.
(ja det finns dokumentart i Guinness rekordbok)

Farmors morbror Calle bodde även i Dundedin ett tag
eftersom hans första fru coh Almas mamma Mavis är därifrån
och Alma (farmors kusin) gick på konstskola där

Nu är jag i Oamaru och väntar på en buss till Timaru
där Barry bor. Barry som är morbror Calles andra frus son ...

Kommentarer
Postat av: Sandra Lang

Vilka härliga bilder! Hoppas att du mår bra. Passar på att skicka en snart-är-det-jul-kram!

2008-12-19 @ 17:41:41
Postat av: Svinto

usch såna där gator brukar jag dömma mardrömmar om

2008-12-20 @ 10:37:04
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

vad var det för drink i tekannan då?

2008-12-20 @ 10:37:30
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0