Smålandsnytt och syskon

I torsdags åkte jag till Växjö för att medverka i direktsändning på Smålandsnytt. Innan programmet började fick jag snacka lite om PIHMA och öva på frågor. Jag försökte vara lika cool och korthuggen som Lou Reed (även om han är i extremaste laget och brukar ställa frågor istället för att svara på dem!) Programledaren kom med en pudervippa och borstade mig på näsan. Kändes som det kunnat kvitta. Hade hellre velat att de täckte över finnarna som lyste lika röda som håret. Men det är det säkert bara jag som tänker på. Är för gammal för att ha tonårsångest!

Det hela var i alla fall över mycket snabbt och jag fick betald taxi till broder Daniels lägenhet. Passade på att lyssna på skivor ur hans stora samling.

image78


Nästa dag tog jag bussen till Braås för att hälsa på "storasyster" Johanna och hennes dotter Shadi. Gick på barnvagnspromenad och senare fick jag lära mig hur man håller i ett månadsgammalt liv. Jag är stolt "moster".

image79


Kommentarer
Postat av: lotus

Går det att hitta på nätet? Vore kul att se!
Jag har jobbat med framsidan idag. Wohooo! Vad roligt det är!

2007-09-23 @ 13:10:10
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Åh vilka härliga erfarenheter du får en höst som denna :o) Låter underbart allihop!

2007-09-23 @ 13:41:23
Postat av: SvintoSara

har du promenerat nåt runt Växjösjön då? Jag bodde där i området "Kvarnen" eller vad det heter...nä minns inte nu vad det hette, men ovanför simhallen där iaf

2007-09-23 @ 13:42:30
Postat av: Marsvinshjälten

rädda de små liven :o)

2007-09-23 @ 14:40:27
URL: http://www.marsvinshjalpen.se
Postat av: Svinto

vilken fin bild på J och S

2007-09-23 @ 14:41:26
Postat av: Svinto

undrar vem det är som skickat marsvinslänken??? Konstigt att det bara är en minut mellan dennes meddelande och mitt... hmm...

2007-09-23 @ 14:46:05
Postat av: Svinto

by the way så är din tidsinställning fortfarande on typ thailand tajm. eller nåt

2007-09-23 @ 14:46:56
Postat av: lollo

aha får ändra ... tiden alltså. ja vi gick runt växjösjön. danne tvingade ut mig trots att jag var bakis ;) jaaa hjälp alla marsvin!

2007-09-23 @ 18:36:08
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: annalivet

nu är jag tillbaka i storstan. det är kul att du är i ropet lollo. spännande att följa allting. kramkram

2007-09-23 @ 23:52:37
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Svinto

www.youtube.com/watch?v=Mu-kIT5c-3U

2007-09-24 @ 00:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0