Grubble-ri och Grubble-ra

image55

Jag fyller dagboken med trams och kan inte sova.

Jag funderar över följande saker:

 

Release-party för PunkIndustriellHårdrockareMedAttityd

Fortfarande inte klart med lokal i Stockholm

Men datumet blir nog 20 eller 21 september

Mina farfhågor är följande:

Tänk om ingen kommer?

Tänk om jag förlorar massa pengar som jag inte har?

 

Det nya roman-experimentet

Det går segt just nu och jag är i behov av feed-back.

Jag skickade ut ett gruppmail till alla skrivarkontakter i Brighton

plus att jag skickade ut en bulletin på Myspace

och skrev att jag ville starta upp en feed-back grupp via e-mail.

Jag har redan fått svar från fyra personer,

varav en del är nybörjare och en del är publicerade författare.

Jag behöver inte fler än tre personer.

Mina farhågor är följande:

Tänk om jag väljer fel personer att jobba med?

Tänk om någon blir ledsen om jag tackar nej?

Tänk om jag inte har tid att skriva i höst?

Tänk om de andra är för bra?

Tänk om de andras projekt är tråkiga?

Tänk om de andra inte är seriösa?

 

Mitt liv

Nu när jag bara har en kort tid kvar så har jag börjat stormtrivas och vill aldrig lämna Thailand.

Jag älskar mina förmiddagar med skrivande och mina eftermiddagar med simmande och mina kvällar med Sky (och ibland hans så kallade vänner) på restaurang. Det är verkligen en lyxtillvaro för en författare!

Mina farhågor är följande:

Tänk om jag blir stressad av publiciteten eller icke-publiciteten kring PIHMA?

Tänk om jag blir helt pank och måste bo hos mina föräldrar resten av livet?
Tänk om jag blir fast för länge i Nässjö och inte kan flytta tillbaka till Brighton?

Tänk om mitt hjärta spricker och jag aldrig får träffa Sky igen?

 

 

image56

 

 

Tänk om jag bara är en bortskämd unge som egentligen har det jäkligt bra ;=) !

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Allt ordar sig! Klart folk kommer på releasen! Lätt att de gör! Du kan bara förlora pengar om du hyr nåt ställe som Edenborgs som ville att man skulle handla i baren!
Även om 4 pers svarat så kanske du kan tacka ja till alla. Kanske kan ni skicka noveller till varandra först och se hur ni skriver och om ni gillar varandra. Det braiga är ju att det är e-mail kontakter, blir ju lättare att dumpa av då...
Låt inte sådan oro ta över, jag vet det är svårt men det är ju "bara" oro... en oro som egentligen inte har så mycket med verkligheten att göra!
kraaaaaaaaam

2007-07-26 @ 11:27:15
Postat av: Sara

Angående ovan, jag menar om du tackar ja till 4 istället för 3 det är ju ingen överdrift, någon KOMMER att falla ifrån, någon kommer inte att vara seriös... för så fungerar det i skrivarvärlden. Vilket fint kort på dig och Sky by the way, sötisar! <3 <3 <3
Jag kan bara säga det igen: det kommer att ordna sig and you know it :oD
för du är bäst. eller näst bäst åtminstone haha
puss darling

2007-07-26 @ 11:29:51
Postat av: jo - big sister...

Det ordnar sig!!! Allt ordnar sig.. Relesen blir på min födelsedag då kanske (20:e) .. lika med bra karma till dej.. haha!! Såklart du inte kommer bli fast i Nässjö for ever.. du kan ju alltid flytta in hos mig.. gratis boende o uppehälle mot barnvaktning... låter som en deal.. fst jag garanterar ingen skrivro förvisso. Little sister, jag är så otroligt stolt över dig!!
kram

2007-07-26 @ 14:30:40
URL: http://[email protected]
Postat av: lotus

jag satt igår förmiddag med tankar om att jag bara ska kasta debbie II åt världens ände och söka jobb på heltid på connex och bara skita i allt. men som du skriver hjälpte vår lilla chat. att prata och diskutera skrivsvårigheterna gör dem ibland mindre och nästan osynliga. kramar till dig och elle. kramar och kärlek. all styrka!

2007-07-26 @ 18:20:15
Postat av: Sara

du kanske redan känner dig bättre efter alla dessa kommentarer :oD
hoppas så, jag vet hur du känner, man får ju sådana där anfall, lotus beskrev det ju med. det gäller att inte trilla ner helt i det bara... och det brukar hjälpa att skriva ner det på papper. jag har tom en speciell bok där jag skriver ner allting som jag fått för mig att jag måste göra. då blir jag genast lugnare.
jo just ja vet du att det finns en basketspelare som heter louise halvardsson... jo jag hörde om henne på radion.
kram igen

2007-07-26 @ 18:57:59
Postat av: S

Ronnie Sandahl
Det finns hopp om mänskligheten

2007-07-26 @ 23:23:31
Postat av: lotus

Jag har mejlat Victoria (min närmaste på ponton) så hoppas vi på det bästa!

2007-07-29 @ 11:02:12
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: S

Chatta på gmail istället?

2007-07-30 @ 12:53:45
Postat av: annalivet

man behöver brottas med alla tvivel. jag tror att det hjälper en att se på sitt liv och vad man vill ha ut av det. det är klart att vi kommer på releasen. det kan du hoppa upp och sätta dig på vännen!

2007-08-02 @ 11:18:46
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: SvintoSara

jo anledningen att jag loggar in och ut ur gmail ibland är att jag har gmail som startsida och så fort jag har explorer öppet, eller öppnar så loggas jag in på gmail...

2007-08-06 @ 16:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0