Vart är jag på väg?

"Kallelse innebär alltid ett val, och då man väljer någonting väljer man samtidigt bort någonting annat. Det kan vara särskilt svårt för den som är så rustad att många vägar står öppna. Då måste man vara lyhörd för vilken av dessa vägar som stämmer bäst. Man måste faktiskt inte göra allting som man är bra på."
- ur En given väg av Patricia Tudor-Sandahl.


Ett nytt år är pä väg
Vilken är min väg?
Går den åt ...
höger eller vänster
framåt eller bakåt
uppåt eller nedåt?
Är den krokig som en kringla
eller rak som en spak?

Ge mig en karta
ge mig en kompass
ge mig bilar att lifta med
och liftare som väntar på mig.

Jag vill vandra vilse inom gränser
flyga bland stjärnorna
och sjunga bland måsarna.


Jag har bokat flygbiljett till Brighton. I mitten av febrari lyfter jag. Men kanske är det en flykt bakåt? Helst vill jag se det som en mellanlandning. Det viktigaste är inte vad jag gör ... det viktigaste är var jag är ... visst är det knäppt?
Skriva kan jag göra var som helst. Men vissa miljöer och omständigheter inspirerar mig mer än andra. Jag vill volontärjobba i Nepal, resa i Australien, åka på working holiday i Nya Zealand ... Jag vill vara med Sky igen, jag vill vara fri. Samtidigt. Jag vill vara en örn. Jag vill vara en björn. Jag vill skriva en roman. Jag vill skriva en diktsamling. Jag vill skriva på engelska. Jag är svensk. Jag är människa. Hjälp. Jag vill stå på scen. Jag vill stå på egna ben.

Kommentarer
Postat av: i

Lyssna på ditt "hjärta" men tänk också lite smart så att du kan styra över ditt eget liv utan att egentligen vara beroende av andra. Jag tror friheten och möjligheten att själv växa
/ växa tillsammans med en partner då ökar.

2007-12-28 @ 23:09:45
Postat av: lotusen

Tackar från mitt hjärta för fina paketet som damp ner hos mig idag. Just rätt dag! Tack Tack!

2007-12-28 @ 23:45:58
Postat av: Svinto

Tjo, var boken nåt bra? Tudor Sandahl?

2007-12-29 @ 11:47:14
Postat av: Ängeln

det är aldrig lätt att veta men jag vill tro att om det är meningen kommer det bli så...

nytt år, nya möjligheter

massa kramar och förhoppningar om att det nya året blir underbart

2007-12-30 @ 01:08:38
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Fint citat. Det ska jag ta med mig. =) Det ska bli intressant att se vart du går nästa år. Gott nytt fabulöst fantastiskt vackert snyggt glamouröst 2008!

2007-12-30 @ 18:19:42
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0