Från färjeläger på Koh Samui till skrivbord i Nässjö

Min kropp har landat, men huvudet har inte riktigt hängt med ... Från lyxförfattartillvaro i Thailand med pojkvän till planeringshysteri inför boklansering med vänner i Sverige ... Och dessutom en mellanlanding i England hos gravida väninnan och skrivarsystern Morgan. ( Klicka på bilderna så blir dom stora )


                                      


Jag har kommit fram till skrivbordet, men har inte hunnit sätta mig. Inte förrän ikväll. Har inte ens kunnat använda Polly  - min laptop - eftersom hon kommer från England och har en stickpropp med tre taggar istället för två. Men nu har jag 2 st adapter tack vare snäll mamma och snäll kompis till pappa. Tack! 

Fast så mycket sittande vid ovan nämnda skrivbord kommer det inte att bli. Datum och lokal är bokade inför releasefesten ( kolla in www.louisehalvardsson.com ) och nu ska folk bjudas och musiker och kändisar kontaktas. Ett program ska sättas ihop och ett pressmeddelande ska skrivas. Det kommer bli "sketakul" som man säger på småländska. Alla tips välkomna!  

Jag behöver en manager! Jag har redan en som tur är. Han heter Berndt och är även känd som min pappa. Han har dator med internetanslutning som jag får använda i väntan på att gå on line med Polly. Jag har en vice manager också. Min broder Daniel kommer med många bra råd. Tack! 

Jag behöver stöd av mina vänner! Jag har redan stöd som tur är. Tack kära Svinto, Annalivet och Lotus!!! Jag har även träffat mina gamla goa vänner i Nässjö: Emma och Pernilla. Och jag längtar efter att få träffa Johanna (som har varit mamma i två veckor nu) och Anna som kommer att bli mamma kanske samma dag som min releasefest! Jag beundrar er tjejer, tack för att ni är som ni är! 

Be careful what you wish for, your wishes might come true.
Visst är det så! Man skapar sin egen verklighet. I Thailand klagade jag på att jag var ensam och ville ha folk och rörelese omkring mig och nu får jag det i överflöd och blir stressad ... 

Allt jag vill är att fly in i min nya romankaraktär Elles värld. Jag har kommit igång med WOW - min engelska feed back grupp -  och det funkar bra. Jag måste bara lära mig att man inte kan vara 100% engagerad i allt samtidigt ... Det kanske räcker att lämna ut ett kapitel i månaden istället för tre, skriva en halv sida med kritik istället för två o.s.v. 

Vissa delar av en själv måste vila medans andra delar går på fest! Man kan inte vara världsfrånvänd författare samtidigt som man ska marknadsföra sin debutroman ...

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Haha, ja det är inte lätt hörrö! Vilka fina bilder! Som vanligt! Jag är också stressad, tror det blir så om höstarna när allt börjar igen, iaf här i Sthlm och sääärskilt om man har en releasefest att organisera!!! Man får se till att slappna av emellanåt... men det är svårt. Festen kommer att bli super!

2007-08-27 @ 13:10:23
Postat av: lotus

hur är det med morgan? mycket fin människa måste jag säga. jag läser hennes dikter ibland, och de är så bra!!

2007-08-27 @ 17:06:41
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Daniel

Vad står WOW för?

2007-08-27 @ 17:26:20
Postat av: lollo

Lotus: Morgan har det fint ... hon har massa tid att skriva för hon har blivit mammaledig i förtid ;)
Danne: WoW står för Whirlwind of Words

2007-08-28 @ 11:07:00
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: lotus

www.myspace.com/gruskollektivet, och tidigare låtar: www.myspace.com/lidijaochbandet

2007-08-28 @ 14:46:28
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

tack själv vännen. det låter som du har ett schysst nätverk kring dig.

2007-08-30 @ 19:38:37
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0