Ett brev betyder så mycket

Först av allt ett stort TACK för alla brev och kort !

image60

Jag är inne på min sista vecka i Thailand. På torsdag tar jag nattåget till Bangkok, för att flyga till England på fredag och sen vidare till Sverige nästa tisdag.

Det har varit en ganska ensam tid för mig. Jag är van vid att ha mycket liv och rörelse omkring mig med stora nätverk av olika kompisar. Här har min enda vän varit min pojkvän och det för både ont och gott med sig. Jag har kommit närmare Sky, men nu ska jag lämna honom ... kanske inte för alltid, men för ett väldigt långt tag. Tårarna har redan börjat trilla ... (Tur att det finns Skype och e-mail och chat och en massa annan enkel kommunikation nuförtiden.)

Vad jag ville säga är att breven och korten som har kommit fram har varit riktiga feststunder i min vardag. Jag har suttit ute på verandan under bananträdet och läst era ord. Det har känts som att ha en vän som talar till en och när jag svarar på breven är det jag som talar tillbaka.

Naturligtvis uppskattar jag även alla e-mail och meddelande på Myspace och Facebook, men inget går upp mot ett riktigt brev! Man riktigt känner vad skrivaren vill säga. Därför jag mig otroligt snuvad på de brev som inte kommit fram. (ett från Lotta, ett från Anna och ett från Mormor) Vad har hänt? Har någon uttråkad posttjänsteman öppnat och tjuvläst eller sitter de fast i botten på en säck eller har de blivit sönderhackade i någon maskin? Märkligt nog har ALLA Saras brev kommit fram trots att hon klistrat på massa krusiduller och även skickat med en liten uggla gjord av pärlor. Kanske ser dessa brev så "barnsliga" ut att militären inte bryr sig om att kontrollera ... Jag har hört att en del brev blir öppnade för att folk i Thailand tror att det finns pengar i kuverten.

Över till något annat ... idag blir en av mina bästa vänner och "storasyster" mamma. Johanna jag tänker på dig!!! Livet är så fantastiskt och underbart och hemskt och ofattbart och spännande på samma gång. Slut på vissa epoker, början på nya.

Jag ser fram mot min höst. En höst utan pojkvän, men med vänner som är det viktigaste av allt.

See you soon!

Kommentarer
Postat av: Danne

Kom o hälsa på mig!

2007-08-13 @ 16:59:55
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sara

Mina brev tar sig alltid fram, de har siktet inställt på Loi och de ger aldrig upp :oD Haha! kolla min bilddagbok, för sjutton köttbullar! Ska bli härligt att känna din närvaro i Europa igen. det har varit tomt! Love you babe

2007-08-13 @ 18:32:08
Postat av: annalivet

jag hoppas mitt brev kommer fram innan du far. annars kanske det kommer eftersänt till dig när du är i sverige? det vore kul att fortsätta brevväxla framöver tycker jag. det är så fint med brev. ha en härlig sista tid i thailand och en riktigt angenäm resa hemåt. kramkram

2007-08-13 @ 23:53:03
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

greetings från myllan! här regnar det och vi håller på att lära oss folkbildningsnätet. jag har inte alls förstått mig på facebook, eller vad jag ska ha det till. eventuellt om jag skaffar mig den där kameramobilen jag vill ha så skaffar jag mig en, annars kan jag ju likaväl mejla... man måste ju ha användning för saker också!

2007-08-15 @ 12:58:41
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Loi

du har rätt Lotus. jag kallar Facebook för Wastebook och Myspace för Mywaste. enda anledningen att jag är medlem är att det är lättare att hålla kontakt med folk man inte känner så väl. det ser löjligt ut att skicka ett mail på en eller två rader. men på facebook eller myspace kan man bara säga ett snabbt hej. fast jag har som regel att bara logga in en gång i veckan.

2007-08-15 @ 18:23:09
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: SvintoSara

By the way... bamsebilderna är det ju du som givit mig :o) Angående mina barnsliga brev menar jag.

2007-08-18 @ 15:35:59
Postat av: lotus

du borde vara i sverige nu!

2007-08-21 @ 14:57:33
Postat av: SvintoSara

I löööööv you! Var underbart att se dig! Längtar tills du kommer hit upp till Estocholmo!!!
/din hund/din vän/din följeslagare i mörka gränder/ din skrivarkompis/ din plågoande/ din petiga responsare/din plastmorsa

2007-08-21 @ 17:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0