Songkran

Antingen stannar man inne pa sitt guest house och bestaller take away eller sa gar man ut och ger sig in i leken pa vattnigt allvar. Thailandarna firar sitt nyar, Songkran, genom att ha vattenkrig. I tre dagar! Och det ar inte bara smaoskyldiga plastpikadoller som anvands som vapen... I morse fick jag en hel hink halld över huvudet. Symboliskt satt ar det en slags reningsprocess, men jag kanner mig inte speciellt ren eftersom de spetsar vattnet med ett slags mjolkpulver...

image17


Igar förflyttade vi oss med taxi, bat, taxi, buss, taxi, buss och taxi igen fran Ko Chang till Kanchanaburi, tva timmar oster om Bangkok. Vi trodde att Songkran var över, men sa fel man kan ha! De hade tjuvstartat pa Ko Chang och i Kanchanaburi börjar man senare... Sa totalt blir det nastan en hel veckas firande for varan del.

image18


Livet har hander langs med och pa floden Kwai. Flytande restauranger, guest houses och discon. Man kan till och med hoppa pa en flotte och sjunga karaoke! Men jag kanner mig för fast i mitt gamla blyga jag för att vaga mig pa nagot sant... Vissa dagar gar jag och vantar pa att bli en ny manniska bara för att jag ar i en ny miljö. Fast jag vet att det inte ar sa det funkar.

Nagot konstigt hander med tangentbordet, ibland svenska bokstaver, ibland thailandska... Don't know why!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0