BARNASINNE, EXPERIMENT OCH SJÖSJUKA

Sky piggade på sig och vi fick ett par välbehövliga semesterdagar i Cha-am. Kände mig som barn på nytt när vi hyrde en tandemcykel och trampade fram längs med strandvägen. Om vi hade haft varsin kompis hade vi kunnat hyra en cykel för 4 personer! Vi roade oss ännu mer genom att guppa omkring på havet i varsitt traktordäck och bli omkullvälta av vågorna.

image24

Eftersom det var brist på både backpackers och nattsudd i Cha-am kunde vi med gott samvete vara "tråkiga" på kvällarna. Inhandlade öl från 7Eleven och skrev några löst sammanhängande sidor på mitt nya experiment. Från och med nu ska jag inte kalla vad jag skriver för "den nya boken" eller "min nästa roman". I ett så här tidigt skede låter det bättre med experiment. Språkfrågan kommer jag ta ställning till senare, efter att översättningsjobbet är klart. I skrivande stund sitter jag på en blommig säng i en bungalow på Ko Tao. Det är en ö som är mest känd för sina dyk- och snorkelställen. Men jag ska ta det lilla lugna i ett par dagar. Verkar som om Skys förkylningsbaciller har hoppat över till mig.

image25

Båtresan hit från Chumpon (där vi bodde en natt i en svettlåda) bjöd på dramatik. Först var katamaranen 1 timma försenad och vi var tvugna att vänta mitt under solklotet och dricka dyrt vatten. Väl ombord mådde jag så illa att jag varken kunde prata eller tänka. Men tankarna kom tillbaka när båten stannade på öppet hav på grund av motorfel. En speedboat fick komma och "rädda oss".

Kommentarer
Postat av: Steve

Ni verkar ha det väldigt bra iaf, trots förkylningar...

2007-04-28 @ 11:49:17
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Inger Hansen

Hej!
Läser bloggen förstår att ni har det bra men att ni tar lite risker av och till. Erik tycker jag är arbetsskadad eftersom jag undervisar i hur man ska försöka undvika risker vad gäller sjukvården.
Kram Inger

2007-04-29 @ 16:55:03
Postat av: annalivet

jag hade gärna trampat cykel med er! jag tycker att du liksom sky ska fixa en huvudbonad som skydd för solsting. nu ska jag sticka på valborgsmiddag. senare spelar vår stefan sundström i rålis. pussåkram från ett soligt med blåsigt stockholm.

2007-04-30 @ 17:44:49
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0