Barbados mot Spice Girls

Forftarande på Ko Chang. Vi flydde de svenska barnfamiljerna vid White Sand Beach genom att hoppa in i en taxibil som körde oss till "Tree house Lodge" på Lonely Beach. Stranden är inte så ensam som den låter, men man behöver inte trängas (förutom med myggen som i vanliga fall inte gillar mitt blod) Vi bor i en liten bambuhydda utan electricitet och duschen består av en stor behållare med regnvatten och en hink.

Känns som att vara på festival fast med mindre band (samma rastafarikille spelar gitarr varje kväll) och något mindre alkohol (men hinkarna med mekong -thailändsk whisky- och cola är inte att leka med) Kul att träffa andra backpackers också, eftersom vi inte har varit så sociala hittills. Gissar att det svårare att träffa folk när man är ett par. Men här är det inga problem... vi har bekantat oss med en bög från Manchester, en Louise från Australien med svensk flickvän, ett finlandssvenskt par och en snubbe som har 40-årskris.


image19


Och till framförallt Skys stora glädje finns det ett ställe, bara 10 min promenad ifrån hyddan där man kan koppla in sin egen laptop helt gratis! Vilket var tur eftersom min förläggare e-mailade med några sista synpunkter från korrekturläsaren. Hon påpekade att i början av boken då Amanda och gänget befinner sig i 1998 nynnar Josefin på "Kom hem" med Barbados, men den låten släpptes visst inte förrän år 2002... så jag letade efter andra "hatlåtar" från slutet av 90-talet och bestämde mig till slut för "Wannabe" med Spice Girls. Ett ganska säkert kort och stämmer in med Josefins personlighet... Fast säg gärna till om ni har bättre förslag!

Imorgon kväll ska vi fira Thailändskt nyår genom att spruta vatten på varandra.

Kommentarer
Postat av: annalivet

som vanligt spännande att läsa om alla dina äventyr. själv är jag också på äventyr ju, om än lite mindre. men berlin är schysst. lite som möllevången i malmö tror jag.

2007-04-11 @ 19:14:25
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: sara

den låten blir väl bra... den var ju verkligen passande för hennes personlighet som du sa... som en gammal barnramsa...

2007-04-11 @ 22:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0