Att kanna sig svart

Vi lamnade Bangkok pa paskaftons morgon, men inga tecken pa pask har inte. Det Thailandska nyaret ar vad vi har att se fram mot nasta vecka.I skrivande stund befinner vi oss pa on Ko Chang, som ar full av svenskar. Men jag latsas att jag ar engelsk sa att jag kan tjuvlyssna pa allas konversationer...

Resan hit var dock tom pa bade svenskar och andra vasterlanningar. Vi transporterade oss sjalva med buss och overnattade pa ett stalle som hette Rayong. Jag forsokte att paniklara mig nagra Thailandska fraser, men ingen forstar mig pga svenskt uttal... For forsta gangen fick jag kanna pa hur det maste vara for svarta manniskor i vita omraden. Var jag an gick blev jag utstirrad, men inte av nagra arga ogon, snarare nyfikna sadana...
image16
Och en liten kille sprang fram till mig och sa what's your name... Han verkade valdigt stolt over att fa ova sina engelska. Nar vi skulle forsoka hitta en restaurang pa kvallskvisten skakade lokalbefolkningen pa sina huvuden och hanvisade oss till deras marknad eller torg. Jag lyckades forklara att jag bara ater gronsaker medan Sky som ater kyckling aven fick en bit lever i sin stuvning...

Naval, nu ar vi har i tourist city. Bla himmel och blatt hav. Typsikt bara att jag har min roda vecka...

Vad galler skrivande sa ar det lustigt att aven om jag inte skriver sa finns det med mig i huvudet varje dag, nagot som liksom stor. Ord ber om att fa hamna pa papper. Pa en av bussresorna skrev jag en dikt om gatan vi bodde pa i Bangkok, men det hade varit battre om jag forsokt plugga Thailandska istallet!

Kommentarer
Postat av: sara

låter härligt... kul att få lite resedagbok!

2007-04-09 @ 12:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0