Snapshots - Sångtitlar blev Noveller blev ett Seriemagasin




Det började med bandet The Wedding Present och deras låtskrivare David Gedge,
det forstatte med noveller baserade på sångtitlar och det slutade med ett seriemagasin.


För ett par år sen var jag med i en tävling som gick ut på att välja en Wedding Present-låttitel och skriva en novell. Mitt bidrag "I'm from further North than you" var en av noveller som valdes ut och jag läste upp den inför en publik på 500 pers på festivalen "At the Edge of the Sea" i Brighton. Bandet gillade min novell och de andras noveller så mycket att de bjöd in serietecknaren Lee Thacker att illustrera våra noveller och resultatet är seriemagasinet: Snapshots.

Finns att köpa här

Kommentarer
Postat av: Sara Starkström

Men jösses amalia! det är ju svincoolt! måste genast se till att skaffa ett ex? hur känns det? måste ha varit jättespännande att läsa första gången! :D

2012-02-21 @ 20:13:14
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: loi

thanks darling! ja det ar jattekul! kanns nastan som nagon annan har skrivit storyn, men gillar illustrationerna jattemycket.

2012-02-22 @ 10:34:30
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0