Svenglish: Vecka X - Allemansrätten

 
Det är mycket jag tar för givet som svensk. Allemansrätten till exempel. I helgen var jag och campade med några vänner på Öland. Vi chansade och körde ner på en oskyltad grusväg och slog upp tältet vid havet. Det luktade koskit och tång men jag upplevde frihetskänslor och solnedgången var en riktig snygging. Några av oss tog ett nakenbad. Kossorna lämnade oss i fred fast vi blev väckta av ett gäng fågelskådare ... 
 
 
Jag campade i det vilda ett par gånger i England också men det var inte lika självklart. Vi fick tänka på att verkligen gömma oss eftersom det inte är tillåtet. Nu saknade jag nästan spänningen, att det inte fanns en risk för att en bonde skulle dyka upp med ett gevär ... 
 
FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

Kommentarer
Postat av: Chris

Det ser ju ut som det ligger en stor dildo i gräset?

2012-09-02 @ 10:56:26
Postat av: lollo

det är tältpinnarna for fuck's sake!

2012-09-04 @ 11:59:05
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0