Perspektiv



Kan någon uppfinna en laptop som fungerar i solen?
Min Polly börjar låta konstigt när jag tar ut henne,
överhettad liksom.

Så det får bli det traditionella sättet: penna och papper.

Det har inte blivit särskilt mycket skrivet den här sommaren.
Däremot har det blivit mycket antecknat.

Har mycket tankar och idéer kring mitt nya romanprojekt
men har svårt att få ihop det, hur jag ska berätta.

Är så van vid att skriva i första person presens:

"Jag sitter på en gravsten och antecknar på min nya roman.
Mina jeans är uppkavlade och solen bränner mina smalben."

Men det kanske är dags att byta perspektiv och tempus?

"Hon satt på en gravsten och antecknade på sin nya roman.
Hennes jeans var uppkavlade och solen brände hennes smalben."

Just nu är mitt problem att det finns för många sätt att berätta på
men det är inget som känns helt rätt.
Mitt andra problem är att jag inte vet var jag ska börja.
Från början, från slutet eller på mitten.

Nästa vecka är jag i Nässjö. För att ge mig själv tid
att flyta in i romanvärlden.
Det har blivit så fragmentariskt den här sommaren.
Solens fel.
Men jag hoppas ändå på sol
för jag vill simma i sjö som omväxling till Brightons salta hav.

Kommentarer
Postat av: Sara a.k.a. Game Girl

åååh vad fin du är i den där frisyren! ha det skönt i nässjö city!!! puuuuuuuuuuuuuss

2011-07-29 @ 01:48:37
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0