Jag & min Bok-bebis



Nuförtiden lägger blivande föräldrar ut ultraljudsbilder av sitt foster på internet
eller skickar dem som julkort.
Så här får ni alla en Alla Hjärtans Dag-hälsning från mig och min bok-bebis
på väg till doktorn, dvs agenten, förra fredagen.

Tekniken strulade så jag fick skriva ut henne på jobbet, 333 sidor,
bilden är tagen i personalrummet.
Sen småsprang jag till agentens kontor.
Han bjöd på te.
Jag ville inte ha nåt te. Jag ville veta:
är min bebis frisk???

Nästan. Hon behöver bara lite medicinsk tillsyn.
Detta innebar att göra breven från en karaktär till en annan mer abstrakta,
samt att åter igen skära ner på mina Nick Cave-citat ...

Nu är jag nästan redo för nästa hälsokontroll, den där kontrollen då
agentdoktorn kommer gå igenom varenda kromosomiskt stavfel och syftningsfel
(och ja, Broder Daniel, förhoppningsvis särskrivningsfel).

Bokbebisen är för tillfället namnlös. REPLACING ANGEL funkar inte. Låter för fantasy.
Vad sägs om UNDER MY LIP eller STUFF IT UP YOUR LIP?


OCH NU HAR LOTTAS BOKBEBIS ÄNTLIGEN BLIVIT FÖRLÖST. KLICKA HÄR FÖR ATT HÄLSA PÅ HENNE.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Vad fin du är!

Vad roligt med bokbebisen under lupp hos agentdoktorn.

Och jaaa! Det är roligt och förbannat underbart att min bokbebis är ute!

2011-02-14 @ 09:57:05
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: nilla

det kommer nog snart förlösas en perfekt, fullkomlig, bedårande bebis.

vad fin du är i håret!

2011-02-14 @ 13:36:44
Postat av: Sara a.k.a. Game Girl

Tjohoo! Vad spännande! Vill höra allt i detalj! Äntligen! Det var en elefantgraviditet :)

2011-02-16 @ 12:11:07
URL: http://thegamegirl.blogg.se/
Postat av: lollo

tack tjejer!

nilla: hemligheten bakom hårfinheten är sånt där balsam man får med i förpackningen när man färgar/tonar håret.

2011-02-17 @ 10:00:04
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Lollo!

Jag kommer hålla skrivpass i London i maj, i tre dagar i St James Church vid Picadilly. 8-10/5.Vore kul om du kunde vara med! Du kan väl maila mig: [email protected]



PS. kolla i min blogg :-)

Kram

Johanna

2011-03-06 @ 14:47:34
URL: http://www.forfattarcoachen.se
Postat av: Anonym

kom tiie tranås se man som runkar han bor på vegagat se in på han runkar

2011-07-11 @ 19:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0