Allt som händer i mitt liv händer för att jag är författare

Förra veckan var hektisk.

Måndag: Jag skrev en dikt, utmanad av en kompis som gav mig orden "rain" "flower" "blood". Jag utelämnade blommorna och skrev om ett blodigt regn ... Jag förberrede även tisdagens föreläsning.

På eftermiddagen kvällen träffade jag bekanta från Bali-Thailand, visserligen inget att göra med mitt författarliv ... men ändå ... Förutom att jag fick spela lite teater/gå in i en karaktär eftersom jag inte kände mig så glad.

Tisdag: Jag föreläste om mitt skrivande och mitt liv på Loxdale Centre, skolan där jag läste engelska i tre månader när jag först kom till Brighton, 2001.

På kvällen träffade jag Sanna. En tjej jag har haft kontakt med via internet eftersom hon är ett fan av min bok Punkindustriell hårdrockare med attityd. Kände igen mig mycket i Sanna ... lite som att träffa mig själv när jag var nitton-tjugo och inte riktigt visste vad jag skulle göra med mitt liv ...

Ondsag: Kreativt möte med Sue. Som blev inställt. Istället svarade jag på emails, förberedde mig för helgens skrivarfestival.

Torsdag: På morgonen redigerade jag min novell, THE BUTTER DISH, och skickade iväg till en tidning och gjorde lite research vad det gäller tidningar som publicerar noveller.

På kvällen organiserade jag en författarafton (Ed Hillyer & Jonathan Kemp) på Hove Library där jag jobbar deltid. Det var första gången jag faktiskt tyckte det var kul att organisera en "event" (varför finns inte det ordet på svenska? evenemang låter så stelt.) Kanske för att min manager inte var närvarande och jag kände mig mer fri att styra och ställa som jag ville ... Pratade även med en agent som visade intresse för min engelska roman, Replacing Angel. (Ska maila mitt manus till honom den här veckan.)



Fredag-Söndag: Deltog i Chichester Writing Festival där jag knöt nya kontakter. Bland annat en författare från Island och en översättare från Bulgarien. Läs mer här.

Den här veckan är mindre hektisk. Förhoppningsvis får jag tid att SKRIVA. Nu när mitt huvud bubblar med inspiration från skrivarfestivalen. Jag längtar efter att börja på en ny roman. Men jag kan liksom inte, inte än. Inte förrän Replacing Angel har kommit till ett bra hem. (Författare är ganska hemska, de lämnar ju över sina bebisar till socialarbetare och fosterhem, dvs agenter och förlag ...)

Kommentarer
Postat av: Strömmingen

Vad kul att höra om ditt liiiiv, massa på G! Jag fick ditt brev idag med nyckeln också så jag hann precis få info innan och nu fick jag svar på hur det var. Nu ska jag till 10tal på klubb. Pussar!

2010-09-27 @ 16:57:16
Postat av: Annalivet

Låter som om du har det fint, kreativt och lite hektiskt over there. Håller tummarna för "Angel" nu. Spännande att det händer grejer vännen. K R A M

2010-09-27 @ 22:53:06
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det var så kul att träffa dig. Kom underfund med så mycket bra saker! Jag får hoppas att jag någon gång lyckas göra något lika bra som du med mitt liv. :)



Lycka till med agenten!

kram

2010-09-28 @ 01:23:35
Postat av: Sandra L

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Kände att jag ville säga det till dig nu. Fantastiska Lollo!

2010-09-28 @ 20:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0