Novell publicerad i Scribble

Min novell The Butter Dish kommer publiceras i tidsskriften Scribble!!! (Vet ej vilket nummer än).

Inspirationen till novellen fick jag när jag köpte en "smörbytta" i ren nostalgi förra året. Mr Ex hade en sån ... Men när jag köpte den åt jag inte ens "riktigt smör" och istället för att använda den hamnade smörbyttan i ett skåp ... En annan inspirationskälla som jag smörade in i novellen var när jag köpte helt felt födelsedagspresent åt en kompis dotter (ej smörbytta men en liten sjöjungfrudocka när hon slutat leka med dockor ...)

Min skrivarkollega Tim sa att han beundrar sättet jag hittar inspiration i vardagen ... Jag å andra sidan beundrar de som kan skriva helt ur fantasin eller skriva noveller som utspelar sig i historisk tid eller handlar om mördare. Men novellen är inte så vardagligt platt som den låter. Den handlar inte direkt om smörbyttor och födelsedagspresenter. Den handlar mer om att vara bitter. Tänkte till och med kalla novellen för The Bitter Dish.

Och nu använder jag faktiskt smörbyttan. "Riktigt" smör är nyttigare än alla lättmargarin i världen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad spännande! Jag vill läsa!

2010-10-18 @ 18:43:09
Postat av: Annalivet

Jag har också riktigt smör här på klippan! Men ännu ingen smörbytta. Såklart man ska hitta inspiration ifrån vardagen, vi vandrar alla i den. Nu ligger jag sjuk, men om ett par dagar promenerar jag i Berlin.



K R A M

2010-10-20 @ 14:27:28
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill också läsa. Grattis till dig, du är bäst! Kram från syssling-anna

2010-10-25 @ 22:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0