Nationella Poesidagen (i England)

På torsdag är det nationella poesidagen i England, men firandet pågår i över en vecka.

Jag har blivit inbjuden både till Jubilee Library i Brighton & Hove Library för att läsa dikter och diskutera poesi i allmänhet med 13-19-åringar. Ska även vara "domare" i en poesitävling för unga. Spännande!

Det känns som om mitt biblioteksjobb har blivit intressantare sen jag blev fast anställd. Det finns mer utrymme för mig att göra egna projekt under arbetstid i och med att jag är med i "evenemangsgruppen". Igår t ex övade jag in min egna dikter inför nästa vecka ... Det slog mig att jag till och med fick betalt för att göra det.

Och nästnästa onsdag är jag värdinna på en poesiafton med öppen scen och inbjudna gäster på Hove Library.

Kommentarer
Postat av: Starkströmmingen

Låter spännande! Vad är det för dikter du ska läsa? :o)

2010-10-04 @ 23:01:56
Postat av: Lotus

Så du BLEV fast??? Vi pratade ju om det när jag var över! Grattis! Blev det en sån där jobbig intrevju?

2010-10-05 @ 21:42:16
Postat av: loi

Lotus: ja intervjun var jobbig med väldigt allmänna frågor med svar som ska passa i olika boxar ... men jag fixade det!



STARKSTRÖM: jag jobbar på det ... eller mest gamla dikter om hur jag escaped Sweden typ eftersom temat är home

2010-10-05 @ 23:08:52
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0