Man har alltid ett Val ...

Idag var jag på ett apatiskt humör, kände mig känslosam och vilsen.

De här valen hade jag för kvällen: (utan inbördes ordning)
*gå på poetry slam
*stanna hemma, vara sur, tycka synd om mig själv
*ringa en före detta älskare (hade ett missat samtal från honom)
*redigera/skriva om en novell på temat sniglar

Jag borde anordna en tävling och låta er gissa vilket alternativ jag bestämde mig för, men eftersom jag inte har några bra priser, avslöjar jag att jag bestämde mig för snigel-novell-alternativet.

Jag känner mig fortfarande lite blockerad i mitt skrivande, men efter att ha klagat inför några kära skivarvänner (ni vet vilka ni är) bestämde jag mig för att jag inte är blockerad - jag har bara lov från skrivandet.

Att ha lov betyder att jag måste inte skriva, men jag kan om jag vill. Och ikväll kände jag mig inspirerad att skriva om min novell  THE SNAIL HOUSE som från början var på temat Hopp&Tro inför en uppläsningskväll i London. Men när jag först skrev novellen kom jag ifrån temat och började srkiva om sniglar, och efter feedback från min bibblokollega Miriam ändrade jag sniglarna till sniglar. (I England skiljer man på snails (de med hus) och slugs ( de utan hus).

Jag hade en riktigt bra kväll. Lärde mig mer om sniglar. Lyssnade på The Smiths ("I was happy in the haze of a drunken hour But heaven knows I'm miserable now"). Åt jaffa kakor (det hälsosammaste alternativet i kexvärlden tydligen*), drack rödvin (bra för hjärtat) och jag skrev faktiskt också. Jag dödade några älsklingar. (favoritmeningar/stycken/ord) Jag lade till några nya älsklingar. Jag kommer att skicka in novellen till Liar's League (novellkvällen) även om jag kommit ifrån ämnet lite ...


*vet inte om 8 är en bra siffra dock ...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tror att man skiljer på sniglarna i Sverige också egentligen. De med hus heter "snäckor" och de utan heter "sniglar".

2010-11-05 @ 09:58:43
Postat av: StarkaSara

snigel snigel på väggen där, säg vem som slemmigast i landet är? det är du ack influensadrabbade sara, det är bäst du tar en spruta.



det är en dikt.

2010-11-09 @ 12:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0