Ace Stories



Igår läste jag upp min novell The Party is Over på den litterära tillställningen
Ace Stories. Lokalen är ett hotell med rock n' roll tema, Hotel Pelirocco
(där jag gärna skulle vilja bo permanent.)

Jag har gått på Ace Stories (tidigare Tight Lip) tillställningar i flera år
och fjäskat in mig hos arrangören ... Och äntligen, äntligen ...
när jag slutat tjata om en uppläsning så frågar han mig!

Det är nästan bara publicerade författare som blir inbjudna att läsa.
Oftast är det en huvudakt och två lokala författare.
Kvällen avslutas med live-musik.

Igår var huvudakten en författare som heter James Miller
och den andra lokala författaren var Jeff Sheppard.

Alla författare får betalt och dessutom en gratis cocktail!

Bäst av allt var att efter uppläsningen var det en snubbe från Kingston University
som ville att jag skulle komma dit och göra en uppläsning ...

Och näst bäst av allt var att det var en svenska i publiken som köpte ett exemplar av
Punkindustriell hårdrockare med attityd som jag tog med i handväskan i sista minuten.


på onsdag flyttar jag!!! bara att hoppas att jag får min deposit tillbaka. en kakelplatta har trillat ner från väggen i badrummet ...

Kommentarer
Postat av: Starkströmmingen

Åh vad skoj det låter Loi! Vinden har vänt :D Jag vet inte vlket som är bäst, uppläsning, såld PIHMA eller flytten eller inbjudan till ny uppläsning eller.... :)



TIPS: limma fast kakelplattan med hobbylim så håller det tils du flyttat... för det är han vääärd. pussar!

2010-11-16 @ 19:52:33
Postat av: Sofia

Hej Louise, jag är en tjej på femton år som läst din bok tre gånger nu. Den är verkligen underbart skriven, och jag kan verkligen känna igen mig i den identitetssökande Amanda.



Tack för en bra bok som också är en upplevelse!

2010-11-22 @ 09:12:42
Postat av: lollo

tusen tack för dina ord, Sofia. blir jätteglad! helt fantastiskt att du läst 3 gånger ... du känner säkert till storyn bättre än mig nu :=) kram

2010-11-22 @ 18:49:47
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0