Sommar, disciplin & poesi



Sol sol sol
röda ben
röda armar
röd nacke

lördag:
grillfest
mest för att träffa James Harris (en kille som jag en gång träffade på en poesiuppläsning i Berlin där han fortfarande bor)
En grej som jag beundrar med James är att han skriver en dikt om dagen.
En fyraradig dikt som han publicerar på bloggen The Four Line Blog.
Vem som helst kan skriva fyra rader med ord på ett papper,
men att göra poesi av det är något helt annat.
Påminner mig lite om Annalivets & Lotus Byter Perspektiv, Poesie-projekt
även om dikterna inte kommer lika ofta.

Personligen tycker jag att det är jätteviktigt att ha någon slags disciplin.
Om det är fyra rader om dagen, en halvtimma på kvällen eller
en sida på morgonen kvittar. Huvudsaken är att man har någon slags rutin.

Genom att jag i snitt skriver tre timmar om dagen producerar jag alltid något.
Även om jag bara spottar ur mig ord finner jag alltid guldklimpar någonstans.

söndag: natur. södra englands gröna kullar med Morgan & sonen Jude.

måndag: försökte vara produktiv. trädgården lockade. tog med datorn ut.
men både jag och Polly (the laptop) fick solsting.
lyckades ändå avsluta ett första utkast av en novell på ett sommartema
som jag ska skicka till en tävling som tidningen Guardian annordnar.


Kommentarer
Postat av: a

Skönt att höra att livet är på den ljusa sidan

2010-05-25 @ 23:14:18
Postat av: Fru Starkströmming

Tjena Snyggo! Tack för dina fantastiska kommentarer, jag är död, men glad, har skrivit mer än 12 timmar. Kommenterar bloggen en annan afton.



Har du badat än?

2010-05-31 @ 00:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0